kertész lesek

Andrássy Bistro 68

  • kertész lesek
  • 2016.11.06 12:10

Gasztro

Nem sok jót ígér, ha valami andrássyhatvannal kezdődik. Még akkor sem, ha a folytatásban eltávolodunk a Terror Házától. Isten tudja, hogy két évvel ezelőtt ezért lett-e csak szimplán Bistro 68 a Képzőművészeti Egyetemmel szemközti palota földszintjén lévő új hely, az viszont bizonyos, hogy nyitáskor az olasz módi járta. Ha hihetünk a korabeli beszámolóknak, nem is lehetett rossz. Ennek ellenére tavasszal átszerkesztették az étlapot, s talán ezért biggyesztették a névhez azt is, hogy Andrássy.

Annyi szent, hogy olasz kosztot ma már csak a tészták és a desszertek között találunk, s a hazai ízeké lett a főszerep. A beharangozóban azt írják, hogy „kizárólag magyar őstermelőktől” szerzik be az alapanyagokat, de ami a külcsínt illeti, cseppet sem vitték túlzásba az árvalányhajas magyarkodást. Összecsukható fehér asztalok és székek, egy-egy rosszindulatú járókelő simán belehamuzhatna a levesünkbe úgy, hogy észre sem vennénk. De nem ezért nem kérünk levest. A gulyás (1900 Ft) mellett csak „napi” (1100 Ft) van, ún. tárkonyos húsleves, nekünk egyikhez sem fűlik a fogunk. Ám e csalódást bőven kárpótolja az előételként rendelt csirkesaláta (1650 Ft) – a vegyes zöldség valóban friss, a kiválóan pácolt, fűszerezett és grillezett húst sem tegnap sütötték. Ugyancsak kiváló alapanyagokból készült a mangalicakolbászos lecsó (2400 Ft), és ha egy leheletnyivel kevesebb bors és paprika került volna bele, tökéletesnek mondanánk. Azért pedig külön dicséret jár, hogy kétféle kenyér közül is választhatunk. Az olasz múltat a négysajtos pennével (1900 Ft) idéztük fel. A tészta megfelelően kemény, a sajtok érdekesek – megéri a pénzét. A profiterol (1200 Ft) is – nagyjából: az édesség olvad, a piskóta omlik, menta van a tetején… De az volna az igazi, ha egy kicsit puhább lenne, a csokoládé pedig kicsit keserűbb. A Duna meg borbúl.

Neked ajánljuk

Ne zavarjanak, lázadok

  • SzSz

A címbeli Frank a másfél órás játékidő alatt háromszor lép színpadra, valójában énekelni azonban csak egyszer halljuk – már ez is jelzi, hogy ez nem egy szennyhullámot tematizáló punkmozi.

Halál a tengeralattjárón

  • Bacsadi Zsófia

Tobias Lindholm rendhagyó krimije minden, ami az épp aranykorát élő true crime és skandináv noir nem. A nézők nem bírják megunni a gyilkosok tragikus gyerekkorát, aberrált szexuális szokásait és sötét karizmáját, a dilettáns pszichologizálást és persze a véres részleteket.

Kérem a következőt!

  • Nagy István

Ha valaki a ’w’, a ’h’ és az ’o’ betűket látja közvetlenül egymás mellé írva, az mostanság valószínűleg sokkal hamarabb asszociál az Egészségügyi Világszervezetre (WHO), mint a hatvanas–hetvenes évek egyik legjelentősebb zenekarára, a mai napig is létező The Who-ra. Monolitikus lemezük, a Who’s Next nemrég volt 50 éves, ami jó indok egy kis visszatekintésre. A Who mifelénk soha nem lett igazán kultikus együttes, ezért nem csak az album, a zenekar történetét is érdemes feleleveníteni.

Titkok, tengelicék

  • Dékei Kriszta

A Pannonhalmi Főapátság kiállítása nem pusztán egy kortárs kiállítás, hiszen olyan dolgokra/tárgyakra és a bencés közösség által használt terekre is rápillanthatunk, amelyekre eddig a kívülállóknak nem volt lehetőségük.

Kaptafa

  • Kiss Annamária

Nem könnyű feladat egy lakásfelújítás: épp egy fél vagy negyedkész házban járunk, ahol még minden munkaterület. Jól indul az előadás: a házigazda Alice (Ónodi Eszter) és barátnője, Magrete (Pelsőczy Réka) közös belépője az utóbbi idők egyik legsikerültebbje.

Pillanatnyi hatás

  • Rádai Andrea

A legtöbbször annyi történik, hogy egy vagy több ember áthalad valamilyen módon, valamilyen jelmezben a színpadon. Peter Brooktól tudjuk, hogy ez már elég a színházhoz, de most sokat hörögnek és táncolnak is a színészek a 33 álomban, néha meg fojtogatják és kibelezik egymást. Minden Bodó Viktor-produkcióban vannak agyeldobós jelenetek, de a rendező most mintha kifejezetten az úgynevezett „cool fun” esztétikának szentelte volna az egész előadást, ami tényleg elejétől a végéig téboly, agyrém, lázálom és káosz, és akkor még finom voltam.

Síkság

Magas labda, ha egy műsor, pláne egy podcast vagy YouTube-csatorna a világ idegesítő dolgaira reflektál. Nagyon hamar kiderül ugyanis, hogy minden idegesítő. És maga a műsor is villámgyorsan idegesítővé válik. A Márkó és Barna Síkideg az „új Index” legnépszerűbb, immár a harmadik évadot taposó audiovizuális produkciója a havi podcast-sikerlistákon általában a csúcs közelében tanyázik.

Egy banánköztársaság bukása

  • Ács Pál

Banánköztársaság – ezt a szót jobbára csak átvitt értelemben használjuk az eltorzult gazdasági-társadalmi berendezkedésű, nagyhatalmi érdekek hálójában vergődő országocskákra, alig gondolva azokra a kicsiny közép-amerikai államokra, amelyek tényleg szinte kizárólag a banánexportjukból tartják fenn magukat.

Ölniük kell

A szakértők szerint majdnem minden megyében tartanak illegális kutyaviadalokat, hiába lehet az ilyen szadista cselekményért akár három év börtönbüntetést is kiszabni. A bűnözők egy lépéssel a hatóságok előtt járnak.

Melyik út megyen itt Budára?

  • A szerk.

A magyar film újra régi fényében ragyog! Sőt, jobb mint valaha, veri a világot. Csak az nem teljesen eldöntött még, hogy ez a Vajna-korszak elmúltának köszönhető, vagy annak az egyelőre ismeretlen zseninek, aki leforgatta a Borkorcsolyát, ezt a gyönyörű, a magyar valóságot teljes mélységben és oly híven ábrázoló, mégis vidám és legyőzhetetlenül optimista, ráadásul alig 22 másodperces remekművet.

Készpénz és ígéret

  • A szerk.

„Ellenzéket is váltottunk. Leváltottuk a szocialista párton belül azokat, akik nem akartak változást, akik féltek az elszámoltatástól. Leváltottuk azokat, akik bizonytalankodtak, leváltottuk azokat, akik bármilyen szélsőséges magatartást hirdettek, akik üzleteltek a hatalommal, akiket meg lehetett venni, akiket meg lehetett zsarolni, meg lehetett fenyegetni” – mondta Márki-Zay Péter vasárnap esti győzelmi beszédében a budapesti Anker közben a lelkes publikum előtt.