étel, hordó

Buddha Original – Teréz krt. 1.

  • ételhordó
  • 2021. szeptember 29.

Gasztro

Budapest Főváros Levéltára fotógyűjteményének HU/BFL/XV/19/c/11/0303 leltári számú, Zártsoros beépítésben álló, emeletes saroképület magas tetővel című anyaga a Lenin körút 55. számú házat ábrázolja valamikor az ötvenes évek végén. A fotókartonra ragasztott négy fénykép mellé ismertető szöveget tettek. „Új, korszerű és egységes portál sor alakítandó ki. Korszerű cégfeliratok készítendők. A kapu mellől a tábla eltávolítandó. Az I. em. erkély megépítendő. A kapu jobb oldalán lévő húsbolt napellenzőponyva-tartóvasa a káva közé szerelendő” – olvasható a gépelt cetlin, évszám nincs, a „Tatarozás ideje”, illetve a „Portálok helyreállításának ideje” után a kipontozott részeket nem töltötték ki. Mindez azért érdekes, mert ha a jelzett emeletes saroképület – valaha és jelenleg is Teréz körút 1. – levéltári fotóit összehasonlítjuk a most készültekkel, látható a változás. A háborúban vagy ’56-ban elpusztult erkélyt visszaépítették, az „új, korszerű és egységes portálsor” kialakítása elmaradt. Napellenző sincs már, a húsbolt helyett pedig a Buddha Original szusi- és wokbárba léphetünk be. Ami persze már rég nem tekinthető különlegességnek. A Buddha Original ugyanis olyan franchise rendszerben működő étteremhálózat, amelynek hirtelen 12 üzletét számoltuk össze, a Teréz körúton mindjárt kettő is van belőle (a másik a 46. szám alatt).

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."