Míg tavaly márciusban 91-en, idén már 513-an jelentkeztek a BKV álláshelyeire. Annyira kell a munka, hogy van, aki 5 pozíciót is megpályáz egyszerre - közölte érdeklődésünkre a fővárosi tömegközlekedési vállalat.
Jól járhat tehát a BKV, ha folytatódnak a tömeges leépítések a piacon, mivel a garantált megélhetést nyújtó állami társaságban menedéket látnak a munkanélkülivé vált honfitársainak.
A BKV szerint látványosan megugrott az álláshelyeikre jelentkezők száma. Idén március utolsó két hetében - azaz a vírus hazai terjedésének első időszakában - 513-an küldték be a jelentkezésüket, ami napi 30-40 pályázatot jelent. Nagy részük továbbra járművezetőnek állna, illetve egyre többen jelentkeznek a speciális pozíciókra is, így például sokan szeretnének beszerzési előadó vagy villamosmérnök lenni a cégnél.
Pedig fékezik a toborzást
A jelentkezések intenzitására jellemző, hogy tavaly márciusban minden pályázó 1-1 állásra jelentkezett, idén viszont megfigyelhető, hogy egy-egy jelentkező 3-5 állásra is beadja a jelentkezését. Mindezt úgy, hogy a cég a kijárási korlátozások miatt még vissza is fogta a toborzást. Jóval kevesebb állást hirdettek meg, mint egy éve, továbbá minden képzést igénylő pozíció hirdetését le kellett állítaniuk, mivel a hatósági képzések és vizsgák szünetelnek.
|
A toborzás leállítása idején beérkezett 276 pályázat még így duplája a 2019-es 136-nak, az összevetést azonban tovább árnyalja, közülük 81 fő a villamosvezetői képzésre jelentkezett. Szintén figyelemre méltó adat, hogy a vészhelyzet kihirdetése után felvettek túlnyomórésze "D"-kategóriás jogosítvánnyal rendelkező autóbuszvezető volt. Ők azok a sofőrök, akik a turistákat szállító cégeknél dolgoztak, de azóta, hogy a járvány berobbant, nincs munkájuk.
"Pandémiás helyzet"
"Az eddigi pandémiás helyzet a BKV Zrt. márkáját megerősítette, leginkább a biztos munkahely státuszunkat, mivel a krízis idején is nyújtunk álláslehetőséget, hiszen a szolgáltatást biztosítani kell" - írta a BKV a Narancs.hu kérdéseire.
Egy évvel ezelőtt fordított volt a munkaerőpiaci helyzet. A BKV-nak nem csak a toborzás, hanem munkatársak megtartása is kihívást jelentett. Mint megírtuk, 2019 januárban 120 fő, februárban 90 fő mondott fel a cégnél az alacsony fizetések miatt, volt, aki eredeti szakmájában dolgozott tovább, de olyan is, aki inkább árufeltöltő lett az Aldinál.
|
Így aztán mindent megtettek, hogy a céghez csábítsák az álláskeresőket, wellnesst és fitnesst is ígértek leendő munkatársaiknak. 2018 nyarán 100 ezer forintos fejpénzt ajánlottak azon kollégáiknak, akik behoznak egy új gépjárművezetőt.
Tavaly februárban 200-250 sofőr hiányzott a BKV buszairól, de rajtuk kívül a járművek karbantartását végző műszakiakból is sokkal kevesebben dolgoztak a cégnél, mint amennyire a társaságnak szüksége lett volna.
Itt a friss Narancs!
Messzelátó Török Gábor-interjúval. És mi minden van még a lapban? Rendben van-e, hogy hazaküldik idős, súlyos beteg hozzátartozóinkat a kórházakból? Mi maradt a betegek jogaiból a járványkrízisben? Mit tanácsol a jogász? A cikk szerzője Gaal Ilona, a Hospice Alapítvány munkatársa. Az aalsti maskarák. Tomboló antiszemitizmus vagy ártatlan farsangi mulatság?