Tévé

A bájgúnár – Berki Krisztián for president!

FEM3 Café

Interaktív

A fickó, aki élő adásban kövérezi le női műsorvezető társát, s aki a legnevetségesebb dürrögéssel fordul... megnéztük a FEM3 Cafét, nos, egy igazi csoda volt.

Uborkaszezon van, s ilyenkor a kereskedelmi tévék ismétlőválogatások dömpingjét zúdítják a nézőkre, a kritikus pedig kényszerűségből olyan csatornákra is átkapcsol, amelyeket máskor mondhatni életvitelszerűen hanyagolni szokott.

Például a TV2 női mellékcsatornáját, a „Csajban nagy!” egetverő szlogenjével futó FEM3-at, ahol hétköznap délelőttönként most annak a „javát” ismétlik, ami a megelőző pár hónap hétköznap délelőttjein ugyanitt egyszer már adásba került. Az oly jól, sőt unásig ismert csevegős magazinműsor szabványa valósul meg itt napra nap: csatornasztárok reklámbeszélgetéseivel, félsikerű főzőcskézésekkel, szépség- meg egészségtippekkel, valamint a stúdióban playbackre tátogó énekesekkel.

false

 

Fotó: Facebook

Egyedi jellegzetességet leginkább talán abban fedezhetünk fel, hogy a FEM3 Café átkötési szüneteiben olykor fölbukkan egy-egy idézetszpot. Az idézetek eredete hol kétes, hol kérdéses, de a kiválasztásuk jószerint mindig tévedhetetlenül rossz ízléssel történt. „Az élet olyan, mint a főzés. Minden attól függ, hogy mit, mikor és hogyan keverünk az ételhez. Néha a receptet követjük, néha viszont rögtönzünk.” Ez még csupáncsak iránytalanul üres „életigazság”, ám az alábbi, állítólag a Született feleségek című sorozatból kiragadott idézet már picit ijesztő: „Egy barát támogat, ha megaláztatás ér. Egy jó barát úgy tesz, mintha nem történt volna semmi.” Vajon a női közönség számára hasznos információkat ígérő műsor valóban dicséretesebbnek ítéli a segítségnél a félrenézést? S a műsorban, ahol leltárszerűen elhangzanak mind a nőméltató közhelyek (pl. „a nő a család karmestere”), mit kezdjünk azzal a műsorvezetői vélekedéssel, miszerint sok kislány fiús, „de ez nem baj, később majd kialakul…”?

Az utolsó idézet Berki Krisztián szájából való, s alkalmasint az ő szerepeltetése a FEM3 Café másik riasztó jellegzetessége. Az életművész, aki zajos és üres létezésének homonímiájával feszélyezi napjaink egyik legrokonszenvesebb hazai sportolóját, mintha eleven cáfolata lenne annak, hogy a csatorna a nők kegyeit keresné délelőtti magazinműsorával. A fickó, aki élő adásban kövérezi le női műsorvezető társát, s aki a legnevetségesebb dürrögéssel fordul a csinosnak ítélt hölgyek felé, beválna bármely illemtankönyv illusztrációja gyanánt, természetesen a riasztó neveletlenségek szakaszában. Ám huzamosabban szemlélve Berki szereplését, könnyen fölismerhetővé válik a tény, hogy amint a papírmasé aranyrudakat ajándékozgató multimilliomos megpróbál elfogadhatóbban viselkedni – azonnal szinte láthatatlanná lesz. Személyiség és szakértelem híján ugyanis mindössze esetlen, bár lelkes amatőrnek hat Berki a félre- és kinézések ijesztő mennyiségével, inadekvát kérdéseivel, no meg az egyszerre csupán egyvalamire, leg­inkább mellkasának pozicionálására összpontosító jelenlétével. Hozzá képest műsorvezető társa, a komoly szakmai alázatot tanúsító Czippán Anett maga a szolid profizmus, bár az jószerint megmagyarázhatatlan, hogy neki viszont miért is kell kiskutyástól ülnie a stúdióban. Ez a blöki nyughatatlan csatangolásával rendre káoszhoz közeli helyzeteket teremt, s még az adásválogatásban feltűnő remek és angyali nyugalmú kardiológus szakembert is majdnem megzavarta. Persze csak majdnem, hiszen a doktor urat még a kutyánál is indokolatlanabb jelenlétű Berki Krisztián se tudta kizökkenteni a nyugalmából.

FEM3, július 2.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.