Tévé

A bájgúnár – Berki Krisztián for president!

FEM3 Café

Interaktív

A fickó, aki élő adásban kövérezi le női műsorvezető társát, s aki a legnevetségesebb dürrögéssel fordul... megnéztük a FEM3 Cafét, nos, egy igazi csoda volt.

Uborkaszezon van, s ilyenkor a kereskedelmi tévék ismétlőválogatások dömpingjét zúdítják a nézőkre, a kritikus pedig kényszerűségből olyan csatornákra is átkapcsol, amelyeket máskor mondhatni életvitelszerűen hanyagolni szokott.

Például a TV2 női mellékcsatornáját, a „Csajban nagy!” egetverő szlogenjével futó FEM3-at, ahol hétköznap délelőttönként most annak a „javát” ismétlik, ami a megelőző pár hónap hétköznap délelőttjein ugyanitt egyszer már adásba került. Az oly jól, sőt unásig ismert csevegős magazinműsor szabványa valósul meg itt napra nap: csatornasztárok reklámbeszélgetéseivel, félsikerű főzőcskézésekkel, szépség- meg egészségtippekkel, valamint a stúdióban playbackre tátogó énekesekkel.

false

 

Fotó: Facebook

Egyedi jellegzetességet leginkább talán abban fedezhetünk fel, hogy a FEM3 Café átkötési szüneteiben olykor fölbukkan egy-egy idézetszpot. Az idézetek eredete hol kétes, hol kérdéses, de a kiválasztásuk jószerint mindig tévedhetetlenül rossz ízléssel történt. „Az élet olyan, mint a főzés. Minden attól függ, hogy mit, mikor és hogyan keverünk az ételhez. Néha a receptet követjük, néha viszont rögtönzünk.” Ez még csupáncsak iránytalanul üres „életigazság”, ám az alábbi, állítólag a Született feleségek című sorozatból kiragadott idézet már picit ijesztő: „Egy barát támogat, ha megaláztatás ér. Egy jó barát úgy tesz, mintha nem történt volna semmi.” Vajon a női közönség számára hasznos információkat ígérő műsor valóban dicséretesebbnek ítéli a segítségnél a félrenézést? S a műsorban, ahol leltárszerűen elhangzanak mind a nőméltató közhelyek (pl. „a nő a család karmestere”), mit kezdjünk azzal a műsorvezetői vélekedéssel, miszerint sok kislány fiús, „de ez nem baj, később majd kialakul…”?

Az utolsó idézet Berki Krisztián szájából való, s alkalmasint az ő szerepeltetése a FEM3 Café másik riasztó jellegzetessége. Az életművész, aki zajos és üres létezésének homonímiájával feszélyezi napjaink egyik legrokonszenvesebb hazai sportolóját, mintha eleven cáfolata lenne annak, hogy a csatorna a nők kegyeit keresné délelőtti magazinműsorával. A fickó, aki élő adásban kövérezi le női műsorvezető társát, s aki a legnevetségesebb dürrögéssel fordul a csinosnak ítélt hölgyek felé, beválna bármely illemtankönyv illusztrációja gyanánt, természetesen a riasztó neveletlenségek szakaszában. Ám huzamosabban szemlélve Berki szereplését, könnyen fölismerhetővé válik a tény, hogy amint a papírmasé aranyrudakat ajándékozgató multimilliomos megpróbál elfogadhatóbban viselkedni – azonnal szinte láthatatlanná lesz. Személyiség és szakértelem híján ugyanis mindössze esetlen, bár lelkes amatőrnek hat Berki a félre- és kinézések ijesztő mennyiségével, inadekvát kérdéseivel, no meg az egyszerre csupán egyvalamire, leg­inkább mellkasának pozicionálására összpontosító jelenlétével. Hozzá képest műsorvezető társa, a komoly szakmai alázatot tanúsító Czippán Anett maga a szolid profizmus, bár az jószerint megmagyarázhatatlan, hogy neki viszont miért is kell kiskutyástól ülnie a stúdióban. Ez a blöki nyughatatlan csatangolásával rendre káoszhoz közeli helyzeteket teremt, s még az adásválogatásban feltűnő remek és angyali nyugalmú kardiológus szakembert is majdnem megzavarta. Persze csak majdnem, hiszen a doktor urat még a kutyánál is indokolatlanabb jelenlétű Berki Krisztián se tudta kizökkenteni a nyugalmából.

FEM3, július 2.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.