Tévésorozat

Az elátkozott: Robert Durst halálos élete

  • - greff -
  • 2015. május 24.

Interaktív

Senki sem gondolhatta komolyan, hogy a mai tévésorozatok esztétikája érintetlenül hagyja a dokumentumfilm műfaját – nem is történt így, amire keresve sem találnánk jobb példát Andrew Jarecki hatrészes szériájánál. A Robert Durst képtelen életét feldolgozó filmalkotás mindent megtesz azért, hogy napjaink sorozatfüggői otthon érezhessék magukat a nézése közben: az eset extrém, a figurák regényesek, a fordulatok dúsak és váratlanok, az információ lassú méregként csepeg, az epizódok végén pedig – mi sem természetesebb – brutális cliffhangerek csúcsosodnak. Ott kezdődik minden, hogy a címszereplő Amerika egyik leggazdagabb dinasztiájából lép elénk, hogy miután higgadtan feldarabolja szomszédját egy lombfűrésszel, az esküdtszék jóváhagyásával elügessen hű hátasán a naplemente felé. Ám még a horizont előtt megtorpan, és szembefordul a nézőkkel. Aztán beszélni kezd – a következmények pedig szó szerint beláthatatlanok.

Jarecki filmje tények után kutat, de folyamatosan a koholtság érzetének szédületében tartja nézőit. Az ügyész asszony talán a Justifiedból érkezett, a hangulat perverz, mint a True Detective-ben, felbukkan egy megtört közeg a Drótból, a szörnyeteg pedig ott hajthatja álomra ősz fejét, ahol Hannibal is szendereg. Közben a hazugságok leolvadnak a hullákban gazdag sztoriról, de hiába győz az igazság, sötétségből nem nagyon lesz kevesebb a végén…

 

Az HBO2 műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”