Tévésorozat

Az elátkozott: Robert Durst halálos élete

  • - greff -
  • 2015. május 24.

Interaktív

Senki sem gondolhatta komolyan, hogy a mai tévésorozatok esztétikája érintetlenül hagyja a dokumentumfilm műfaját – nem is történt így, amire keresve sem találnánk jobb példát Andrew Jarecki hatrészes szériájánál. A Robert Durst képtelen életét feldolgozó filmalkotás mindent megtesz azért, hogy napjaink sorozatfüggői otthon érezhessék magukat a nézése közben: az eset extrém, a figurák regényesek, a fordulatok dúsak és váratlanok, az információ lassú méregként csepeg, az epizódok végén pedig – mi sem természetesebb – brutális cliffhangerek csúcsosodnak. Ott kezdődik minden, hogy a címszereplő Amerika egyik leggazdagabb dinasztiájából lép elénk, hogy miután higgadtan feldarabolja szomszédját egy lombfűrésszel, az esküdtszék jóváhagyásával elügessen hű hátasán a naplemente felé. Ám még a horizont előtt megtorpan, és szembefordul a nézőkkel. Aztán beszélni kezd – a következmények pedig szó szerint beláthatatlanok.

Jarecki filmje tények után kutat, de folyamatosan a koholtság érzetének szédületében tartja nézőit. Az ügyész asszony talán a Justifiedból érkezett, a hangulat perverz, mint a True Detective-ben, felbukkan egy megtört közeg a Drótból, a szörnyeteg pedig ott hajthatja álomra ősz fejét, ahol Hannibal is szendereg. Közben a hazugságok leolvadnak a hullákban gazdag sztoriról, de hiába győz az igazság, sötétségből nem nagyon lesz kevesebb a végén…

 

Az HBO2 műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.