Rádió

Korunk hősei

Palikék Világa by Manna podcast

Interaktív

Nehéz lenne megmondani, mi is ez valójában. Podcast, vlog, esetleg egy rádióműsor? Vagy mindezek egyben? Talán ez utóbbi áll a legközelebb a sivár valósághoz.

A Palikék Világa (hogy most ez a kissé nagyotmondó cím a Wayne’s Worldre vagy a Való Világra akar utalni, édes mindegy) az a fajta online tartalom (ez a szó még lényeges lesz), amely, ha van hozzá egy (rossz értelemben) teljesen semmilyen mozgóképes díszlet, akkor videós műsor, ha csak a hangsáv van feltöltve, akkor podcast. A produkció támogatója egy rádiócsatorna, a Manna FM, de a „belső típusú értékek” népszerűsítését zászlajára tűző adó műsorai között mi nem találtunk rá. Támogatja, de nem adja le? Vagy ez csak valami reklám akar lenni? De akkor ki reklámoz kit?

Amit biztosan tudunk, hogy a műsor egy „három különböző személyiség köré épülő videós podcastsorozat” (a címszereplő mellett Konyári Edinka és Wágner Tamás műsorvezetésével), ahol „érdekes vendégekkel és változatos tartalmakkal” találkozhat a hallgató (néző), hiszen „érzelmek, meglepetések, fordulatok váltják egymást hetente háromszor”. Azt gyanítjuk, többen lehetnek a hallgatók, mint a nézők – hiszen semmi értelme az elbaltázott díszlet előtt mozdulatlanul ülő alakokat nézni, bőven elég az is, ha a hangjukat halljuk. A heti három adás mindenesetre erős vállalásnak tűnik. A podcastok többsége maximum heti vagy kétheti frissüléssel fut, kell is ennyi idő egy jó műsor elkészítéséhez. A heti három epizódhoz, ha komolyan vennénk, jókora stáb kéne, de ilyesmi, azt látjuk-halljuk, nincs. Van viszont három ilyen-olyan beszélgetés, többnyire konkrét téma nélkül, érdektelen szereplőkkel. Vagyis hát, a résztvevők állítása szerint ezek a vendégek egytől egyig nagyon érdekesek, csak épp az nem derül ki, hogy miért.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.