Kiállítás

Revealed by Sofitel

  • Gadó Flóra
  • 2015. június 28.

Képzőművészet

A francia szállodalánc Olivier Widmaier Picasso, a jó Pablo unokájának válogatását mutatja be a francia hetilap, a Paris Match fotóriportereinek legjobban sikerült művészportréiból. Erre a témára kortárs reflexiók is érkeztek, eszünkbe juthat például a közelmúltból Esterházy Marcell atelier_bp part I. című sorozata, melyben kortárs képzőművészek műtermeit, dolgozószobáit örökíti meg – név nélkül, hogy a befogadó találgathasson, vajon kihez melyik tér tartozik. És ugyan a stúdiójába visszahúzódó művész romantikus toposza már oda, a műterem még ma is egzotikus hely.

Noha a Sofitel lépcsőzetes enteriőrje az ott tárgyaló vendégekkel nem tipikus kiállítótér, egyes művekben mégis felismerhetjük azt, amit Roland Barthes a fénykép „punctumának” nevezett. Az idős Matisse-ról készült portré, aki ágyban fekve dolgozik utolsó papírkivágat-sorozatán. Chagall, amint hatalmas repülő nőalakjait festi. Vagy a sok Picasso-portré közül az, amelyen fiatal modellje három formában (a valóságban és két festményen) is megjelenik… Mind remek fotók, amelyeknek sikerült intim, bensőséges pillanatot elkapniuk. Könnyen elsiklik a figyelmünk a kevésbé erőteljes, direkt ábrázolások mellett, amelyek persze összefüggnek az adott művész saját magáról alakított imázsával is. Inkább azok a klasszikusabb portrék maradnak meg, amelyek munkájuk közben, a spontaneitás érzetét keltve ábrázol­ják a nagymenőket.

Sofitel Budapest Chain Bridge Hotel, Bp. V., Széchenyi István tér 2., nyitva június végéig.

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.