Seggfejkatalógus – újratöltve 3.

KOmplett

Mindenki másképp viszonyul a régi kapcsolataihoz. Vannak, akik egy új viszonyban úgy tesznek, mintha a régiek sosem léteztek volna, míg mások…

Tamást teljesen normális, átlagos fiúnak gondoltam. Épp ezért tetszett: egy nagy őrület kellős közepén, amelyben én magam is seggfejnek minősültem, valamiféle nyugvópontra vágytam. Kiszakadni a mindennapos héjanászból, megszakítani a rossz játszmák menetét egy nős pasival –  erre Tamás teljesen megfelelőnek bizonyult. Az első találkozások alkalmával – színházban, moziban, kocsmákban – kitapogattam, hogy tényleg egy rendes tagról van szó, nem tart talonban négy-öt nőt, nincs felesége és nincsenek kisgyermekei különféle háztartásokban. Van viszont rendes munkája, aranyos lakása, elég művelt és kellőképpen szórakoztató. Nem vedel, és nem hoz minden pillanatban kínos helyzetekbe, mint az elfelejteni próbált másik, nem lop tőlem, és nem csönget fel hajnali négykor mattrészegen, hogy adjak még egy kis pénzt.

A lassú tempó, az ismerkedés ritmusa is kedvemre való volt, végre egy ember, aki megadja a módját, aki láthatóan hosszú távra tervez. Nagyjából egy hónap találkozgatás után hívott fel magához. Én akkor is úgy terveztem, hogy éppen csak felmegyek, de nem alszom ott, megnézünk egy filmet, beszélgetünk, de egyelőre ez a maximum. Le is játszottam magamban, hogyan fogom vad ostromát elhárítani. Nos, ostromról szó sem volt. Mivel, amint beléptem a lakásba, a múltba csöppentem. De a közelmúltba, és nem az övébe, hanem egy másik nőébe. Rögtön szemet szúrt egy lila kabát az előszobában. Majd egy rózsaszín köntös a fürdőben. Keretekben különféle képek, melyeken ő és egy szőke, göndör, gyönyörű nő vigyorgott.

Először arra gondoltam, na lám, mégis van valakije. És még mindig nem kérdeztem semmit. Egy kávé viszont jólesett volna. Láttam, hogy van kávéfőzője: „Csinálsz nekem egy kávét?” – kérdeztem. „Én nem kávézom” – jött a felelet. „Attól én még csinálhatok magamnak egyet, nem? – kérdeztem. – Gép van, és ahogy látom, kávé is” – emeltem meg egy omniás kávészacskót. „Az Katie-é – jött a válasz –, és nagyon kényes rá.” „Ki az a Katie?” – kérdeztem, ekkor már idegesen. Nos, megtudtam, hogy az exe, akivel már vagy három éve szakítottak, mikor is a lány visszament Angliába. (Hozzátenném, hogy tényleg nem főzhettem kávét a géppel.)

Kelletlenül mondta ezt el, de aztán átszakadt a gát. Hülye latin zenéket kellett hallgassak, mert azokat még Katie-től kapta, és mindenben, de mindenben Katie volt a követendő példa. „Amikor először megláttalak – mondta később –, hátulról hasonlítottál Katie-re. Kicsit elölről is. Persze, most már tudom, hogy csak a szőke paróka miatt… És most, hogy kezdelek jobban megismerni, már látom, hogy a jellemetekben sincs semmi hasonló. Katie olyan finom lény volt. Nem akarlak megbántani, de ő például sosem nevetett olyan hangosan, mint te.”

Kiderült még, hogy Katie-nek a filmek terén is jobb volt az ízlése, és természetesen az öltözködése se olyan borzasztó, mint az enyém. Amikor pedig Tamás rádöbbent, hogy nem tudok főzni (nemhogy olyan kitűnően nem, mint Katie, hanem sehogy se), eljött a búcsú pillanata. Nem tudom, mi lett Tamással, remélem megtalálta Katie klónját. Vagy legalább egy olyan nőt, aki szívesen él együtt egy régi szerelem szellemével…

Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.

Eddig csak a szégyen

Aláírták a koalíciós szerződést, innentől hivatalosnak tekinthető, hogy megalakul a szétválás utáni Csehország minden bizonnyal leggusztustalanabb kormánya, amelyben egy populista vezér, Andrej Babiš dirigálja saját személyre szabott pártja (az Ano) és két neonáci pártocska (a 7,8 százalékos SPD és a 6,8-as Motoristé sobě) delegáltjait.