Színház

A helyretolt idő

Fényeskedjék neki

Kritika

Minden ízében kortárs darab ez, de felsejlenek benne a drámairodalom legklasszikusabb toposzai is, Oidipusztól Hamletig. A cselekménynek egy halotti tor ad keretet, ahol a szereplők azt próbálják kideríteni, milyen is volt valójában az elhunyt, a nagy hatalmú vállalkozó, az apa, a férj, a barát és az üzlettárs. Vagy­is, hogy milyenek ők maguk.

A szerző maga is rendezte meg a darabját. Szivák-Tóth Viktor eddig elsősorban közösségi színházi és színházi nevelési előadásokat hozott létre: dolgozott többek között a KB35 Társulattal, a Kávával, a Kerekasztallal, a k2-vel, a Láthatáron Csoporttal, a győri RÉV Színházzal és a celldömölki Soltis Lajos Színházzal, és ő vezeti a Szkéné ifjúsági és közösségi műhelyét, a Rakpart3-at is. Olyan társulások ezek, amelyeknek lételemük a nézők bevonása. Fontos megjegyezni, hogy Fényeskedjék neki címmel Szivák-Tóth Viktor írt és rendezett már drámát a Kávának is, amelyet a társulat iskolákban játszott, ám az annyira különbözik a most bemutatott változattól, hogy a Szkéné sajtóanyaga ezt ősbemutatónak nevezi. És valóban, most egy teljesen hagyományos színházi helyzetre épít a darab: „rendes” színpaddal, nézőtérrel, színészekkel, negyedik fallal.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.