Egyfelől láthatóan aggasztja a mesterséges intelligenciák térnyerése. Másrészt pedig a Covid-járvány nyomasztja, amely megzavarta a Bigbug 2020-as forgatását is, de a karakán maestro mégsem tartott szünetet, inkább belefoglalta a bezártságot a cselekménybe (ami akár dicséretes kreatív stratégia is lehetett volna, bár ilyet még csak keveseknél tapasztalhattunk).
A rendező fénykora a kilencvenes évekre tehető (Delicatessen; Az elveszett gyerekek városa; Amélie), legjobb munkáiban élesen megmutatkozik a mechanika, az analóg szerkezetek iránti rajongás: filmjeit benépesítik a fáradhatatlanul dohogó, kattogó és nyikorgó hasznos-haszontalan gépek. A Bigbug ebben a tekintetben munkássága logikus folytatása; az a felismerés motiválta, hogy ezeknek a szerinte szeretettel alkotott, ráadásul bájosan defektes gépeknek sajna már leáldozott.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!