Színház

Béketánc

Hair

Kritika

Mit várunk egy olyan közismert műtől, mint a Hair 57 évvel a musical, és 45 évvel a filmváltozat bemutatója után?

Főleg ma, amikor a harcok nem valahol a dzsungelben, megnyugtató messzeségben folynak, és amikor a háború és a béke szavakat a politika folyamatosan használja és kihasználja?

Gyanítom, hogy azok, akik folyamatosan ostromolják a zalaegerszegi közösségi oldalakat egy-egy eladó jegy reményében, ugyanazt várják, mint az előttem ülők, akik a szünetben arról beszélgettek, hogy melyik dalok lesznek a második részben, és precízen fel is sorolták a hátralévő jeleneteket. Generációk alapélménye Miloš Forman filmje, amelyet szeretnének felidézni. Tompagábor Kornél rendezése pontosan ezt adja: a jól ismert történetet és dalokat jelentősebb átírás és aktualizálás nélkül.

És ezek a dalok Valla Attila remek magyarításában igen jól szólnak, köszönhetően a Berkes Dániel, Salamon Attila, Varga Zoltán összetételű zenekarnak (zenei vezető: Máriás Zsolt) és a színészek énekes teljesítményének. (Az alkalmi társulat soproni, békéscsabai, zalaegerszegi színészekből és egyetemistákból állt össze.) Foltányi Edina például Peggy szerepében egyetlen dallal kiváltja a „ki ez a lány?” hatást. A Bergert játszó Bot Gábor már operett- és musicalfőszerepek sorával bizonyított. Nem akar tényleges életkoránál sokkal fiatalabbnak tűnni, érettebb és megfontoltabb a szerephagyományban szokásosnál, már nem ugrik az asztalra, kicsit apafigurává válik a többiek között. Várhelyi Áron és Zámbó Brigitta Cintia jól hozzák a hippicsapatból a konvenciókhoz való ragaszkodásukkal kilógó, majd lassan közéjük simuló párost, ahogy Lévai Attila is a tagbaszakadt, a családi kötöttségek elől menekülő Hud szerepét. A még egyetemista Biró Kristóf (Woof) energiájával, játékosságával hívja fel magára a figyelmet. Támadi Anita egyszerűségében is sokszínű, szerethető Jeannie-je is biztos pontja az előadásnak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.