Rádió

Beszólások nélkül

Nem annyira interaktív műsor a Spirit FM-en

Kritika

Rádiós körökben nem is olyan régen még közhely volt, hogy a reggeli (munkába menős) és a délutáni (munkából jövős) idősávokat érdemes megnyomni, mert ha ilyenkor sikerül megszólítani a hallgatókat, az nagyjából az egész napot kipipálja.

Ebből aztán két dolog következett: minden csatorna lázas reggeli műsorkészítésbe kezdett, a nem kiemelt idősávot pedig pokolian unalmas dolgokkal vattázták ki. Ennek a műsorszerkesztési elvnek aztán részben az okostelefonokon terjedő streamingplatformok vágtak alá, illetve a koronavírus-járvány. És hogyan reagáltak erre a hagyományos csatornák? Könnyű kitalálni: sehogyan.

A Spirit FM ideiglenes státusza állandósulni látszik, és ez sok mindent elárul a magyar rádiós szcéna jelenéről, és a várható jövőről is. A reggeli-délutáni műsorszolgáltatás nem túl cizellált kérdéseivel kapcsolatban mindenesetre meg kell állapítanunk, hogy a Spirit is komolyan hisz még ennek a létezésében, és így egy a maguk szintjén vezetőnek mondható produkcióval mennek rá a délutánonként dugóban álldogálókra. Mindez logikus döntésnek tűnhet: a reggeli műsorsávban akkora a tolongás, hogy ott nemigen lehet labdába rúgni, a délután megoldhatóbb ügynek tűnik. Igaz, itt is vannak erős ajánlatok.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."