Rádió

Beszólások nélkül

Nem annyira interaktív műsor a Spirit FM-en

Kritika

Rádiós körökben nem is olyan régen még közhely volt, hogy a reggeli (munkába menős) és a délutáni (munkából jövős) idősávokat érdemes megnyomni, mert ha ilyenkor sikerül megszólítani a hallgatókat, az nagyjából az egész napot kipipálja.

Ebből aztán két dolog következett: minden csatorna lázas reggeli műsorkészítésbe kezdett, a nem kiemelt idősávot pedig pokolian unalmas dolgokkal vattázták ki. Ennek a műsorszerkesztési elvnek aztán részben az okostelefonokon terjedő streamingplatformok vágtak alá, illetve a koronavírus-járvány. És hogyan reagáltak erre a hagyományos csatornák? Könnyű kitalálni: sehogyan.

A Spirit FM ideiglenes státusza állandósulni látszik, és ez sok mindent elárul a magyar rádiós szcéna jelenéről, és a várható jövőről is. A reggeli-délutáni műsorszolgáltatás nem túl cizellált kérdéseivel kapcsolatban mindenesetre meg kell állapítanunk, hogy a Spirit is komolyan hisz még ennek a létezésében, és így egy a maguk szintjén vezetőnek mondható produkcióval mennek rá a délutánonként dugóban álldogálókra. Mindez logikus döntésnek tűnhet: a reggeli műsorsávban akkora a tolongás, hogy ott nemigen lehet labdába rúgni, a délután megoldhatóbb ügynek tűnik. Igaz, itt is vannak erős ajánlatok.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.