Tévésorozat

Egy ágyban a megmentővel

A zsúfolt szoba

Kritika

Ahogy a filmek tudnak érzékenyíteni, úgy tudnak zsibbadttá tenni is.

Billy Milligan volt az első ember, akit az Egyesült Államokban börtön helyett elmegyógyintézetbe utaltak az 1970-es években, ami hatalmas felhördülést és egy elvek mentén kettérepedt nemzetet idézett elő. Ma, az ezt feldolgozó sorozat már csak egy a sok közül, amely pillanatokra kiemelkedik a habokból, de hullámot nem gerjeszt. Hiszen annyiszor láttunk már hasonlót, ott a Harcosok klubja, Legbelső félelem, Sybil, Mr. Robot, Széttörve stb. Úgyhogy amikor felbukkan egy újabb műsor a témában, amely ráadásul némi kitartást is igényel, könnyedén legyintünk rá.

Ezzel meg is érkeztünk a társadalmat erodáló közöny jelenségéhez, amely H. H. Holmestól Milliganig számtalan reményvesztett, bosszúéhes bűnözőt szült már, napjainkban pedig – mások mellett – iskolai lövöldözők sorát neveli ki. Ebben a folyamatban A zsúfolt szoba sajnos kontraproduktív, mivel a figyelemfelkeltést meglehetősen laposan sikerül abszolválnia, épp azt a közönyt fokozva ezzel, ami ellen – ha mással nem is, de az epizód végi társadalmi célú üzenetekkel – küzdeni látszik.

A gimnazista Danny Sullivan nevelőapja őt és anyját is bántalmazza, de a barátai mellette állnak. Addig, amíg ők sem tudják megvédeni, és a fiú menekülni kényszerül. Ám ekkor közbelép a dúvad Yitzhak, aki kiragadja őt a borzalmas családi környezetből, és otthont ad neki. A fiú itt ismerkedik meg Arianával, aki a szociális életét hozza vissza a hamvaiból. Dannyt tehát mindig megmenti valaki. De amikor egy félresikerült akció után börtön vár rá egy olyan bűn miatt, amelyet nem ő követett el, egyedül marad…

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."