Rádió

Machinált mechanizmusok

Történelmi vitaműsor a Klubrádióban

Kritika

Bár erős az apadás, azért lefolyt némi víz a Dunán, amióta legutóbb a Klubrádióról írtunk. És mennyi minden történt, illetve nem történt azóta!

A csatorna nem kapta vissza a frekvenciáját (frekvenciáit), ellenben az őket élénken és szigorú következetességgel gáncsoló Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság vezetője távozott a minap. Persze azt csak egy Budapestre pottyant marslakó gondolhatná, hogy ez 2021-ben nem épp azt jelzi, hogy eztán még inkább ugyanúgy lesz minden. A rádió ellenben stúdiót váltott, ami szintúgy nem pusztán infrastrukturális és ingatlanpiaci okokra vezethető vissza, s az utóbbi időben rendre terheléses támadások érik a szervereit, mert ez egy ilyen világ.

Hogy milyen is pontosan ez a világ, arról alighanem van némi mondanivalója Rózsa Péternek is (aki, ha nem csal emlékezetünk, volt itt főszerkesztő-helyettes is, majd elment hetilap-főszerkesztőnek, aztán egy látványos fordulattal, amelyben egy Orbán-családról készült fotó is szerepet kapott – kész krimi! –, tért vissza a műsorvezetéshez, szóval szintén megjárta a hadak útját). Néhány éve megemlékeztünk építészeti sorozatáról, a szerencsére azóta is futó Utcafrontról, és a Köves Slomóval közös magyar-zsidó magazinjáról, az azóta szerencsére már elhalt Csak semmi majréról is. Egy ideje hetente jelentkező történelmi vitaműsort is irányít Másrészről címmel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.