Rádió

Machinált mechanizmusok

Történelmi vitaműsor a Klubrádióban

Kritika

Bár erős az apadás, azért lefolyt némi víz a Dunán, amióta legutóbb a Klubrádióról írtunk. És mennyi minden történt, illetve nem történt azóta!

A csatorna nem kapta vissza a frekvenciáját (frekvenciáit), ellenben az őket élénken és szigorú következetességgel gáncsoló Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság vezetője távozott a minap. Persze azt csak egy Budapestre pottyant marslakó gondolhatná, hogy ez 2021-ben nem épp azt jelzi, hogy eztán még inkább ugyanúgy lesz minden. A rádió ellenben stúdiót váltott, ami szintúgy nem pusztán infrastrukturális és ingatlanpiaci okokra vezethető vissza, s az utóbbi időben rendre terheléses támadások érik a szervereit, mert ez egy ilyen világ.

Hogy milyen is pontosan ez a világ, arról alighanem van némi mondanivalója Rózsa Péternek is (aki, ha nem csal emlékezetünk, volt itt főszerkesztő-helyettes is, majd elment hetilap-főszerkesztőnek, aztán egy látványos fordulattal, amelyben egy Orbán-családról készült fotó is szerepet kapott – kész krimi! –, tért vissza a műsorvezetéshez, szóval szintén megjárta a hadak útját). Néhány éve megemlékeztünk építészeti sorozatáról, a szerencsére azóta is futó Utcafrontról, és a Köves Slomóval közös magyar-zsidó magazinjáról, az azóta szerencsére már elhalt Csak semmi majréról is. Egy ideje hetente jelentkező történelmi vitaműsort is irányít Másrészről címmel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."