Rádió

Machinált mechanizmusok

Történelmi vitaműsor a Klubrádióban

Kritika

Bár erős az apadás, azért lefolyt némi víz a Dunán, amióta legutóbb a Klubrádióról írtunk. És mennyi minden történt, illetve nem történt azóta!

A csatorna nem kapta vissza a frekvenciáját (frekvenciáit), ellenben az őket élénken és szigorú következetességgel gáncsoló Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság vezetője távozott a minap. Persze azt csak egy Budapestre pottyant marslakó gondolhatná, hogy ez 2021-ben nem épp azt jelzi, hogy eztán még inkább ugyanúgy lesz minden. A rádió ellenben stúdiót váltott, ami szintúgy nem pusztán infrastrukturális és ingatlanpiaci okokra vezethető vissza, s az utóbbi időben rendre terheléses támadások érik a szervereit, mert ez egy ilyen világ.

Hogy milyen is pontosan ez a világ, arról alighanem van némi mondanivalója Rózsa Péternek is (aki, ha nem csal emlékezetünk, volt itt főszerkesztő-helyettes is, majd elment hetilap-főszerkesztőnek, aztán egy látványos fordulattal, amelyben egy Orbán-családról készült fotó is szerepet kapott – kész krimi! –, tért vissza a műsorvezetéshez, szóval szintén megjárta a hadak útját). Néhány éve megemlékeztünk építészeti sorozatáról, a szerencsére azóta is futó Utcafrontról, és a Köves Slomóval közös magyar-zsidó magazinjáról, az azóta szerencsére már elhalt Csak semmi majréról is. Egy ideje hetente jelentkező történelmi vitaműsort is irányít Másrészről címmel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.