Rádió

Machinált mechanizmusok

Történelmi vitaműsor a Klubrádióban

Kritika

Bár erős az apadás, azért lefolyt némi víz a Dunán, amióta legutóbb a Klubrádióról írtunk. És mennyi minden történt, illetve nem történt azóta!

A csatorna nem kapta vissza a frekvenciáját (frekvenciáit), ellenben az őket élénken és szigorú következetességgel gáncsoló Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság vezetője távozott a minap. Persze azt csak egy Budapestre pottyant marslakó gondolhatná, hogy ez 2021-ben nem épp azt jelzi, hogy eztán még inkább ugyanúgy lesz minden. A rádió ellenben stúdiót váltott, ami szintúgy nem pusztán infrastrukturális és ingatlanpiaci okokra vezethető vissza, s az utóbbi időben rendre terheléses támadások érik a szervereit, mert ez egy ilyen világ.

Hogy milyen is pontosan ez a világ, arról alighanem van némi mondanivalója Rózsa Péternek is (aki, ha nem csal emlékezetünk, volt itt főszerkesztő-helyettes is, majd elment hetilap-főszerkesztőnek, aztán egy látványos fordulattal, amelyben egy Orbán-családról készült fotó is szerepet kapott – kész krimi! –, tért vissza a műsorvezetéshez, szóval szintén megjárta a hadak útját). Néhány éve megemlékeztünk építészeti sorozatáról, a szerencsére azóta is futó Utcafrontról, és a Köves Slomóval közös magyar-zsidó magazinjáról, az azóta szerencsére már elhalt Csak semmi majréról is. Egy ideje hetente jelentkező történelmi vitaműsort is irányít Másrészről címmel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.