Tévésorozat

Mocsárláz

Bűntelen

Kritika

Miért szeretjük újra és újra kitenni magunkat a borongós, brit bűnügyi nyomasztásnak (Happy Valley, Broadchurch, Sherwood)?

Talán a nyomozók mély érzelmi bevonódása és az ebből eredő impulzív (és gyakran szakmaiatlan), de szívünk mélyén érthető döntések tartanak a képernyő előtt? Vagy az elit csillogó, egyszerű halandók számára elérhetetlen szféráiból a frusztrált közember szintjére lehozott bűn? Az ismerős helyszínek, az ismerős bűnök és vétkek, az ismerős alakok? A gondosan előkészített, a bosszú vagy épp a megbocsátás nyújtotta katarzis? Valószínűleg mindez együtt, és Frances Poletti lassan felforrósodó, melankolikus bűnügyi sorozata minden összetevőt becsületesen fel is sorakoztat, de talán olyannyira benne ragad a köznapiság mocsarában, hogy nem sikerül igazán megrázóvá válnia.

Stella Tomlinson (Vicky McClure) évek múltán is kamasz lánya, Maisy brutális meggyilkolásának emlékével küzd. Házassága tönkrement, jól fizető, kellemes irodai állását feladta, helyette magányosan uberezik, és szándékosan kiteszi magát Nottingham posványos és lehangoló éjszakai életének. Fájdalmát nem enyhíti sem a fű, sem az ugyanazokkal a kisvárosi mocsárban dagonyázó arcokkal elköltött sör; közérzetét pedig az sem javítja, hogy volt férje láthatóan továbblépett új párja oldalán. Stellát önsajnálatából és dermedtségéből lánya gyilkosának váratlan üzenete zökkenti ki: Charles Stone (Johnny Harris) egy rehabilitációs program keretében venné fel a kapcsolatot Maisy szüleivel, hogy párbeszéd révén valahogyan a megbocsátás és a traumafeldolgozás útjára lépjenek. Stella olyannyira szomjazik a lezárásra, hogy belemegy a találkozóba, azonban nem azt kapja Charlestól, amit a program ígért. A férfi közli, hogy valójában nem ő ölte meg Maisyt, a gyilkosságot csak rákenték, ráadásul egy másik fia­tal lány is veszélyben van. Bár nem lehet biztos a férfi megbízhatóságában, Stella kétségbeesetten kapaszkodik bele Charles csöpögtetett információiba, és saját nyomozásba kezd, hogy fényt derítsen lánya meggyilkolásának körülményeire, és a másik kamasz lány megtalálásával önmagának is némi békét hozzon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.