Tévésorozat

Mocsárláz

Bűntelen

Kritika

Miért szeretjük újra és újra kitenni magunkat a borongós, brit bűnügyi nyomasztásnak (Happy Valley, Broadchurch, Sherwood)?

Talán a nyomozók mély érzelmi bevonódása és az ebből eredő impulzív (és gyakran szakmaiatlan), de szívünk mélyén érthető döntések tartanak a képernyő előtt? Vagy az elit csillogó, egyszerű halandók számára elérhetetlen szféráiból a frusztrált közember szintjére lehozott bűn? Az ismerős helyszínek, az ismerős bűnök és vétkek, az ismerős alakok? A gondosan előkészített, a bosszú vagy épp a megbocsátás nyújtotta katarzis? Valószínűleg mindez együtt, és Frances Poletti lassan felforrósodó, melankolikus bűnügyi sorozata minden összetevőt becsületesen fel is sorakoztat, de talán olyannyira benne ragad a köznapiság mocsarában, hogy nem sikerül igazán megrázóvá válnia.

Stella Tomlinson (Vicky McClure) évek múltán is kamasz lánya, Maisy brutális meggyilkolásának emlékével küzd. Házassága tönkrement, jól fizető, kellemes irodai állását feladta, helyette magányosan uberezik, és szándékosan kiteszi magát Nottingham posványos és lehangoló éjszakai életének. Fájdalmát nem enyhíti sem a fű, sem az ugyanazokkal a kisvárosi mocsárban dagonyázó arcokkal elköltött sör; közérzetét pedig az sem javítja, hogy volt férje láthatóan továbblépett új párja oldalán. Stellát önsajnálatából és dermedtségéből lánya gyilkosának váratlan üzenete zökkenti ki: Charles Stone (Johnny Harris) egy rehabilitációs program keretében venné fel a kapcsolatot Maisy szüleivel, hogy párbeszéd révén valahogyan a megbocsátás és a traumafeldolgozás útjára lépjenek. Stella olyannyira szomjazik a lezárásra, hogy belemegy a találkozóba, azonban nem azt kapja Charlestól, amit a program ígért. A férfi közli, hogy valójában nem ő ölte meg Maisyt, a gyilkosságot csak rákenték, ráadásul egy másik fia­tal lány is veszélyben van. Bár nem lehet biztos a férfi megbízhatóságában, Stella kétségbeesetten kapaszkodik bele Charles csöpögtetett információiba, és saját nyomozásba kezd, hogy fényt derítsen lánya meggyilkolásának körülményeire, és a másik kamasz lány megtalálásával önmagának is némi békét hozzon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Újra ingyenes egyetemi kurzusokat kínál a Bibó István Szabadegyetem, nem csak egyetemistáknak

  • narancs.hu

Négy izgalmas, mindenki számára elérhető közéleti, politikai és társadalmi kurzussal indul a CEU Bibó István Szabadegyetem idei szemesztere. Boncasztalra kerülnek a balatoni infrastrukturális beruházásokat övező dilemmák, a választások apropóján az orbáni rendszer leváltásának lehetőségei és veszélyei, a szegénység sokszínű magyar arca és a gyerekvállalási, gyereknevelési kérdések az állami beavatkozások függvényében.

Mit reméljünk az áfacsökkentéstől?

A nyugdíjasok a magas áfa miatt kapják a 30 ezer forint értékű vásárlási utalványt a miniszterelnök szerint. Ez azonban azt is jelentené, hogy alacsonyabb forgalmi adó esetén csökkennének az árak, ami viszont így nem állja ki a tapasztalat próbáját. A tíz évvel ezelőtti hazai és egyéb külföldi áfamérséklések hatásai vegyes képet mutatnak.

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.