Rádió

Zuhanástörténetek

Kadarkai Endre podcastje

Kritika

„A Felfelé zuhanásban Kadarkai Endre a magyar popkulturális ikonok történeteit járja körül, akiknek életútja valamilyen tragikus fordulat kapcsán mélyzuhanást vett” – halljuk a nemrégiben indult riportsorozat bevezetőjében. Ígéretes felütés, de rejt magában rizikót. Rögtön a kérdés: mit is jelent egyáltalán az, hogy valaki „magyar popkulturális ikon”?

Olyasmi kategória, mint a „Magyarországon világhírű”? Ugyancsak kérdéses, hogy miért épp a bukástörténetük kerül a fókuszba? Nem túl indiszkrét vagy hatásvadász megközelítés ez? És mit jelent a címbeli „felfelé”? Az min­den­esetre rögtön látható, hogy alapanyag akad: bukástörténet bőven előfordul e vidéken.

Kadarkai Endre egészen biztos, hogy nem lustálkodott sokat az elmúlt néhány évben. A Riporter kerestetikben feltűnt fiatalember az elmúlt időszakban kisebb tévéktől és nem feltétlenül előnyös helyzetű rádiócsatornáktól indulva mára önálló branddé vált a beszélgetős műsorok piacán. (Nemrégiben már egyenesen egy népszerű televíziós sorozatban cameózott, vagyis lényegében önmagát alakította egy villanásnyi szerep erejéig.) Persze ez a pályaút az olyan kínos epizódoktól sem volt mentes, mint amilyen az azóta is sokat idézett beszélgetés volt Ákossal a nők szerepéről.

Ezeken a hasábokon is írtunk már róla klubrádiós műsorai kapcsán. Eleinte inkább fanyalogva, később némiképp megengedőbb módon, a végképp az online létbe száműzött csatornán futó Világtalálkozó című produkciója például százhárom adás után épp a napokban ért véget egy amolyan best of epizóddal. Visszatekintve el kell ismerni, volt benne valami, amitől a koncepció az olykori keresettségen vagy modoros beszélgetésvezetésen túl is működött, Kadarkai pedig kétségtelenül sokat fejlődött a műsorkészítés évei során.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.