Rádió

Zuhanástörténetek

Kadarkai Endre podcastje

Kritika

„A Felfelé zuhanásban Kadarkai Endre a magyar popkulturális ikonok történeteit járja körül, akiknek életútja valamilyen tragikus fordulat kapcsán mélyzuhanást vett” – halljuk a nemrégiben indult riportsorozat bevezetőjében. Ígéretes felütés, de rejt magában rizikót. Rögtön a kérdés: mit is jelent egyáltalán az, hogy valaki „magyar popkulturális ikon”?

Olyasmi kategória, mint a „Magyarországon világhírű”? Ugyancsak kérdéses, hogy miért épp a bukástörténetük kerül a fókuszba? Nem túl indiszkrét vagy hatásvadász megközelítés ez? És mit jelent a címbeli „felfelé”? Az min­den­esetre rögtön látható, hogy alapanyag akad: bukástörténet bőven előfordul e vidéken.

Kadarkai Endre egészen biztos, hogy nem lustálkodott sokat az elmúlt néhány évben. A Riporter kerestetikben feltűnt fiatalember az elmúlt időszakban kisebb tévéktől és nem feltétlenül előnyös helyzetű rádiócsatornáktól indulva mára önálló branddé vált a beszélgetős műsorok piacán. (Nemrégiben már egyenesen egy népszerű televíziós sorozatban cameózott, vagyis lényegében önmagát alakította egy villanásnyi szerep erejéig.) Persze ez a pályaút az olyan kínos epizódoktól sem volt mentes, mint amilyen az azóta is sokat idézett beszélgetés volt Ákossal a nők szerepéről.

Ezeken a hasábokon is írtunk már róla klubrádiós műsorai kapcsán. Eleinte inkább fanyalogva, később némiképp megengedőbb módon, a végképp az online létbe száműzött csatornán futó Világtalálkozó című produkciója például százhárom adás után épp a napokban ért véget egy amolyan best of epizóddal. Visszatekintve el kell ismerni, volt benne valami, amitől a koncepció az olykori keresettségen vagy modoros beszélgetésvezetésen túl is működött, Kadarkai pedig kétségtelenül sokat fejlődött a műsorkészítés évei során.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Apa megsebesült, ezért anya hadikórházat nyit

A háborúk emberi történeteken át nézve nagyon hasonlóak, ezekre és a hozzájuk kötődő emlékhelyekre sokfelé turizmus épül. De míg az olasz temetőkben olyan feliratokat lehet olvasni, hogy az ott nyugvó ellenfelek testvérek lettek a halálban, ez a szellemiség a régiónkban kevésbé érvényesül.