Öngyilkos lett, mert behívót kapott egy orosz rapper

  • narancs.hu
  • 2022. október 2.

Külpol

Ivan Vitalievics Petunin búcsúvideójában arról beszélt, nem akar gyilkolni Ukrajnában.

Öngyilkos lett az oroszországi Krasznodar városában a 27 éves Ivan Vitelievics Petunin, akit rapperként Walkie művésznéven ismertek – írja a HVG.

A zenész holttestét pénteken találták meg a hétszázezres dél-oroszországi város egyik magas épületének közelében.

Öngyilkossága előtt közzétett a Telegramon egy búcsúvideót, amelyből kiderül, behívóparancsot kapott tartalékosként, Ukrajnába akarták vinni, de mint mondta, „nem vagyok kész ölni”. 

Vlagyimir Putyin orosz elnök szeptember 21-én jelentette be, hogy részleges mozgósítást rendelt el Oroszországban, a hivatásos és önkéntes katonák mellé behívott tartalékosokat is küld Ukrajnába. A behívóparancs elől sokan inkább külföldre mentek. Az Európai Bizottságban szóba került, az Unió tagállamainak egységes álláspontot kellene kialakítaniuk azokkal az oroszokkal kapcsolatban, akik a katonáskodást elkerülve hagyták el hazájukat.

Mások tiltakoznak a mozgósítás ellen: Szibériában lelőttek egy sorozótisztet, a hírek szerint a tettes közölte, nem akar háborúba menni.

 

Petunin korábban már szolgált az orosz hadseregben, és bár a NEXTA értesülése szerint halasztást kapott, úgy gondolta, hamarosan úgyis mindenkit besoroznak.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.