Két felolvasóesemény is köszönti Gyulán Krasznahorkai Lászlót
Az irodalmi Nobel-díj átadása előtt két nappal civilek, a stockholmi ünnepség másnapján az önkormányzat köszönti felolvasással a békési város szülöttét.
Az irodalmi Nobel-díj átadása előtt két nappal civilek, a stockholmi ünnepség másnapján az önkormányzat köszönti felolvasással a békési város szülöttét.
„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyermekig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”
Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.
A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.
A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.
Rövidfilmjei az egész világon sorra nyerték a díjakat. Első nagyjátékfilmjét, a nemzetközi koprodukcióban készült Tegnapot Locarnóban mutatták be 2018-ban – állami támogatást azóta sem kapott, így most kerülőúton, kisfilmről kisfilmre lépeget. Ennek első darabját, a No.3 (The Spectacle)-t az idén mutatták be Cannes-ban, ahol egyetlen magyar alkotásként versenyzett.
Az idén jelent meg a Mindig kések, de hozzád jókor indultam című harmadik nagylemeze. Noha ő is úgy érzi, hogy ez az album már egy összeszokott zenekar munkája, továbbra is fontos számára a klasszikus énekes-dalszerzői hagyomány. Erről, valamint vidéki gyökereiről, csoportterápiáról és régi nőkről is beszélgettünk.
Kevin Parkerrel történt egy s más, amióta 2020-ban megjelentette a Slow Rush című albumot.
Két gyermek elveszett, nem keresi őket senki, de mindenhol várják őket nagyon.
Második verseskötetében a költő-képzőművész egyszerre kutatja a legintimebb emberi kapcsolatok működését és feszeget lebilincselően izgalmas ismeretelméleti kérdéseket.
1985-ben a Hüsker Dü valóban a pályafutásának csúcsán volt.