Hány milliárd kell a gyerekcsináláshoz? Ilyen lett a kormány nagyszabású kampánya!

  • Szalai Anna
  • 2018. december 23.

Lélek

A gyermekvállalás kaland. A magyar kormány gyártotta akadálypályán különösen. S ez nem változott a Családok Évében sem, hiába szórtak el rá milliárdokat.

A kampányévben a korábbi központi előirányzatokon túl 20 milliárd forintot csoportosítottak át családtámogatásokra. Köztük 3,5 milliárd forint többletforrást szavaztak meg bölcsődefejlesztésre, 10 milliárdot a három- vagy többgyerekes családok lakáscélú hiteltartozásainak csökkentésére, egymilliárdot a több gyereket vállaló fiatalok diákhitel-tartozásának elengedésére.

Külön tétel volt a családok éve programsorozata, amelyre 3 milliárd forintot adott a kormány.

Ezen a soron szerepelt egy új családkutató intézetet felállítása, a babakötvények biztosítása a határon túli magyarok számára. Ezenfelül vertek érmet, fellobogózták a fővárosi hidakat, készültek óriásplakátok, külön grafikai elem az állami, önkormányzati intézményeknek és forgattak több kisfilmet is. Bár eleddig csak egyet szór közülük napi 24 órában a kormánypárti média.

false

 

Az érzelmek megdolgozása azonban különösen fontossá vált a kampány végére. Az államtitkárság vélhetőleg abban bízott, hogy amit nem tudtak pénzzel, új intézménnyel, milliárdos uniós projektekkel, egyházi lélekgyúrással, rendeletekkel, érmével, jelbeszéddel, falusi apák táncával, újszülötteket ünneplő faültetéssel és más meghökkentő rendezvénnyel elérni, azt ezzel legalább kerülő úton megközelíthetik.

(...)

A kampányév részének tekintett programok zöme – anyasági támogatás, gyes, tankönyv-támogatás, étkezési kedvezmény, családi adókedvezmény stb. – a fentebb említettekhez hasonlóan már évek óta, esetenként akár évtizedek óta megy. A legtöbb esetben még csak nem is változtattak rajta. A marketing viszont fontos szerephez jutott.

Éppen ezért a Magyar Narancs a karácsonyi dupla számában annak járt utána, kik és hol költhették el ezt a pénzt, mennyire lehet hatásos a kampány, és mi kéne ténylegesen ahhoz, hogy a fiataloknak kedvük támadjon családot alapítani, gyereket vállalni.

A részleteket a Magyar Narancs év végi utolsó számában találja, a lapot pedig már az újságárusoknál. Vagy megrendelheti itt.

Forradalmat a fa alá!

Újságot olvasni jó. Igazi újságot meg pláne. Magyar Narancsot olvasni meg aztán tényleg az élvezetek fennkölt csúcsa: maga a szellemileg aktív kikapcsolódás a karácsonyi forgatagban. Egy zavartalanul tiszta pillantás a körülöttünk lévő világra.

A karácsonyi Magyar Narancsban Donáth Anna elmeséli, mit tehetnek, s mi tesznek a fiatalok azért, hogy egy jobb országban élhessenek. Tordai Bence beszél az ellenzéki képviselők magukra találásáról. Alföldi Róbert a taókárosult színházak lehetőségeit boncolgatjaTamás Gáspár Miklós pedig mondja a magáét.

Megismerkedünk Mészáros Lőrinc gazdatisztjével, és az egész magyar politikai hóbelevanccal.

Mindenki megkapja a magáét:

De aki még ezekben a forrongó mínuszokban is rendületlenül utálja a politikát, az is megkapja a magáét a Magyar Narancs 120 oldalas karácsonyi dupla számában: több mint a fele életmód és kultúra!

Térey János Ady karácsonyi líráját idézi elénk, Víg Mihály meg a sajátját. Egymásnak adják a kilincset az új magyar filmek, hát beköszön Pálfi György és Reisz Gábor is. Szép esszé szól Petri Györgyről, s jön a magyar fiú az Abbey Roadról.

Feltétlenül vegyék meg a Magyar Narancs karácsonyi számát, hihetetlenül izgalmas olvasnivalóval szolgál az egész karácsonyi-szilveszteri szezonra!

 

false


Figyelmébe ajánljuk