Karácsony Gergely idén is kitűzte a szivárványos zászlót a budapesti Városházára

  • narancs.hu
  • 2022. június 24.

Lélek

Budapest szabad város. Budapest a szerelem városa. Budapest a szabad szerelem városa. Mert Budapest mindenkié! - üzeni a főpolgármester.

Ma kezdődik Budapesten a Meleg Büszkeség Hónapja és indulnak a hozzá kapcsolódó kulturális programok. Budapest azzal is köszönti a Pride hónapot, hogy a Városházára idén is felkerül a szivárványos zászló. - közölte Facebook-posztjában a főpolgármester.

Karácsony Gergely azt írta: „Azzal a hittel, azzal a reménnyel tűztük ki idén is a szivárványos zászlót, hogy ez egyszer majd nem lesz érdekes. Hanem magától értetődő. Mint két ember szerelme. Magától értetődő, hogy ebben a városban mindig és minden körülmények között kiállunk az önbecsülésünkért, kiállunk a közösségeinkért, kiállunk a szabadságunkért. Magától értetődő, hogy Budapest olyan város, ahol mindenki felvállalhatja önmagát, Budapest olyan város, ahol mindenki azt szeret, akit csak akar. ”

Budapest szabad város. Budapest a szerelem városa. Budapest a szabad szerelem városa. Mert Budapest mindenkié! Ma...

Posted by Karácsony Gergely on Friday, June 24, 2022

A Városházára tavaly is kikerült a szivárványzászló, amit nem sokkal a kihelyezése után a Mi Hazánk Mozgalom alelnöke, Novák Előd eltávolított, akit ezért a rendőrség előállított. A zászló végül néhány nappal később visszakerült a homlokzatra.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.