A Bohém rapszódia írója ezúttal Whitney Houstonra vetette ki hálóját
K_NOR19880601001_top_story_lead.jpg
Whitney Houston

A Bohém rapszódia írója ezúttal Whitney Houstonra vetette ki hálóját

  • Szabó Ádám
  • 2020. április 26.

Mikrofilm

Az önéletrajzi filmek örök kérdése: mennyire lesz bevállalós a mozi?

Már épp elfeledtük volna a lassan két éves blődli zenés filmet, de úgy néz ki, Hollywood továbbra sem ereszti a koncot. A négy Oscar elnyerő, világszinten több mint 900 millió dollár bevételt fialó Bohém rapszódia elindította a zenés életrajzi filmek reneszánszát: mozi lesz Boy George, Michael Jackson és Bob Dylan életéből is, a Queen mozival egy hajszálnyival jobban sikerült Elton John-biopicet, a Rocketmant pedig már tavaly bemutatták. Az őrület következő áldozata a hírek szerint nem más, mint Whitney Houston.

A 2012-ben elhunyt énekes örökösei most adták áldásukat a projektre, mely az egyik leghíresebb dala után az I Wanna Dance With Somebody nevet kapta, és a producerek szerint "örömteli, érzelmes és szívszaggató ünneplése lesz minden idők legnagyszerűbb női R&B énekesének, végigkövetve annak útját az ismeretlenségből a sztárságig". A rendezői posztra Stella Meghie tűnik befutónak, akinek Minden, minden című könnyfakasztó tiniregény-adaptációját három éve nálunk is bemutatták. Na, de ki írja majd a mozi forgatókönyvét? Anthony McCarten, a Bohém rapszódia egyik írója. McCarten az  elmúlt években kifejezetten önéletrajzi jellegű filmekre specializálódott, a Queen sztori mellett az ő nevéhez fűződik A mindenség elmélete, A legsötétebb óra és A két pápa szkriptje is, mindegyikkel Oscar-jelölést szerzett.

"Elképesztően szerencsések vagyunk, hogy megkaptuk azoknak az embereknek a támogatását, akik a legjobban ismerték Whitneyt, és vele voltak élete fontos pillanataiban. Szorosan együtt dolgozom velük, hogy autentikusan mesélhessük el egy páratlan tehetség történetét, aki túl hamar eltávozott közülünk", nyilatkozta az író. A Bohém rapszódiát rengeteg kritika érte, amiért gyakorlatilag kicenzúrázták Freddie Mercury magánéletét, kérdés tehát, hogy mennyire fog a forgatókönyvíró kesztyűs kézzel bánnő Houston életének pikánsabb részleteivel. Az énekesnő hatalmas queer ikonnak számított, ám egykori barátnője szerint féltve titkolta leszbikus románcukat. Csodálkoznánk, ha mindez megjelenne az életrajzi filmben...

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.