A Bohém rapszódia írója ezúttal Whitney Houstonra vetette ki hálóját
K_NOR19880601001_top_story_lead.jpg
Whitney Houston

A Bohém rapszódia írója ezúttal Whitney Houstonra vetette ki hálóját

  • Szabó Ádám
  • 2020. április 26.

Mikrofilm

Az önéletrajzi filmek örök kérdése: mennyire lesz bevállalós a mozi?

Már épp elfeledtük volna a lassan két éves blődli zenés filmet, de úgy néz ki, Hollywood továbbra sem ereszti a koncot. A négy Oscar elnyerő, világszinten több mint 900 millió dollár bevételt fialó Bohém rapszódia elindította a zenés életrajzi filmek reneszánszát: mozi lesz Boy George, Michael Jackson és Bob Dylan életéből is, a Queen mozival egy hajszálnyival jobban sikerült Elton John-biopicet, a Rocketmant pedig már tavaly bemutatták. Az őrület következő áldozata a hírek szerint nem más, mint Whitney Houston.

A 2012-ben elhunyt énekes örökösei most adták áldásukat a projektre, mely az egyik leghíresebb dala után az I Wanna Dance With Somebody nevet kapta, és a producerek szerint "örömteli, érzelmes és szívszaggató ünneplése lesz minden idők legnagyszerűbb női R&B énekesének, végigkövetve annak útját az ismeretlenségből a sztárságig". A rendezői posztra Stella Meghie tűnik befutónak, akinek Minden, minden című könnyfakasztó tiniregény-adaptációját három éve nálunk is bemutatták. Na, de ki írja majd a mozi forgatókönyvét? Anthony McCarten, a Bohém rapszódia egyik írója. McCarten az  elmúlt években kifejezetten önéletrajzi jellegű filmekre specializálódott, a Queen sztori mellett az ő nevéhez fűződik A mindenség elmélete, A legsötétebb óra és A két pápa szkriptje is, mindegyikkel Oscar-jelölést szerzett.

"Elképesztően szerencsések vagyunk, hogy megkaptuk azoknak az embereknek a támogatását, akik a legjobban ismerték Whitneyt, és vele voltak élete fontos pillanataiban. Szorosan együtt dolgozom velük, hogy autentikusan mesélhessük el egy páratlan tehetség történetét, aki túl hamar eltávozott közülünk", nyilatkozta az író. A Bohém rapszódiát rengeteg kritika érte, amiért gyakorlatilag kicenzúrázták Freddie Mercury magánéletét, kérdés tehát, hogy mennyire fog a forgatókönyvíró kesztyűs kézzel bánnő Houston életének pikánsabb részleteivel. Az énekesnő hatalmas queer ikonnak számított, ám egykori barátnője szerint féltve titkolta leszbikus románcukat. Csodálkoznánk, ha mindez megjelenne az életrajzi filmben...

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.