Különc tigrisbolondokat, aktualitását továbbra sem vesztő vírusmozit és családi filmeket néznek az emberek a karanténba zárt Amerikában - írtuk nemrég. A helyzet Európában is változatlan: a mozik továbbra is zárva tartanak, így az emberek az online szolgáltatókhoz fordulnak szórakozásért; a szünetelő forgatások azonban lassan a jövő évi mozinaptárat fenyegetik.
A lemondás- és halasztáscunami közepette üdítő kivételt jelent James Gunn Twitter-bejelentése, miszerint a koronavírus az Suicide Squad folytatását, valamint A galaxis őrzői harmadik részét sem érinti, így azok várhatóan csúszás nélkül érkeznek majd a vászonra. Apró szépséghiba, hogy előbbi bemutatója jövő augusztusra van kitűzve, utóbbinak viszont még tervezett időpontja sincs. Gunn bejelentésének tehát inkább egyfajta kedélyjavító célja volt, hiszen továbbra sem tudni, a következő Marvel-mozi, az eredetileg május 1-re tervezett Fekete özvegy végül mikor kerül a mozikba.
Vírusfilm, tigrisek és családi mozik mennek nagyot a karanténba zárt Amerikában
Mozi helyett otthon filmeznek az emberek, szinte az összes szolgáltató nézettsége emelkedett. Ahogy arról mi is hírt adtunk, a koronavírus, nagyjából az egész országgal szinkronban Hollywoodot is a padlóra küldte: mára bezártak a mozik és színházak, az emberek többsége pedig karanténba vonult.
A járványhelyzet okozta bevételkiesést mérséklendő több stúdió is úgy döntött, elérhetővé teszi az online platformok számára friss mozifilmjeit.
Így járt az Előre, amelyet talán a legrosszabb időpontban mutattak be, így a stúdiófilmek közül ez szívott a legnagyobbat. De itt volt a bemutatója az év első botrányfilmjének; vagy épp a nagysikerű A láthatatlan embernek, ami még Drakulát is feltámasztotta. A legmerészebbet azonban a Universal stúdió lépte meg: mozi helyett azonnal
az internetre küldte az egyik nagy dobását,
a 2016-os Trollok című zenés animációs film folytatását, a Trollok a világ körült. A húzás pedig bejött: soha egyetlen film sem debütált ilyen jól a nagy online videótékákon (ezek azok a platformok, ahol előfizetési díj helyett az adott filmért kell fizetni, akárcsak az ősidőkben a videótékákban; az Amazont, a Comcast-et, az Apple-t és a FandangoNow-t számítják ide).
|
A filmet 19,99$-ért (közel 6500 HUF) lehet 48 órára kikölcsönözni, ami méltányos ajánlat, ha azt nézzük, hogy ennyiből egy négytagú család nemhogy Amerikában, de Magyarországon sem igen ússza meg a mozidélutánokat. Ugyan az Universal nem közölt pontos adatokat, így kénytelenek vagyunk elhinni, amit a stúdió kommunikál, miszerint a Trollok nemcsak a legjobb digitális premier számait, de a legtöbb hétvégi kölcsönzés rekordját is felülmúlta. Hasonló technikával eddig csak a Netflix élt: ők sem közölnek nézettségi adatokat, kivéve, ha épp valamilyen világrengető rekordnézettséggel szeretnének hencegni.
Mielőtt bárki hanyatt feküdne a Trollok a világ körül eredményei miatt, érdemes megnézni a körülményeket. Egyrészt nagyon is érthető, hogy ennyien kíváncsiak voltak a filmre, hiszen ez az első alkalom, hogy egy moziba szánt sikerfilm a szokásos 90 napos ablakot mellőzve azonnal elérhető az interneten. A mese első része sikeres volt, még ha nem is kiugró: világszinten közel
350 millió dollárt szedett össze,
azaz épp eleget ahhoz, hogy a stúdió megszavazzon 100 milliót a folytatás elkészítésére. A második résznek a videótékákban ráadásul nem volt valódi ellenfele, hiszen az ott elérhető filmek ha rövid ideig is, de már láthatóak voltak a moziban.
Másrészt azonban nem egy Pixar-moziról, vagy egy hatalmas költségvetésű animációs filmről van szó, amelynek csak a marketingjére elköltenek annyit, amennyiből az egész Trollok 2-t összehozták. Azaz a Universal tökéletes filmet választott ki a történelmi bemutatóhoz: ahhoz épp elég nagy, hogy érdekelje az embereket, de annyira mégsem, hogy ragaszkodjanak a mozis bemutatóhoz.