A koronavírus elhozta a legfélelmetesebb horrorfilmet

  • narancs.hu
  • 2021. október 6.

Mikrofilm

Van-e rémisztőbb, mint a Zoom uralta világ?

A tudomány mai állása szerint a Sinister című 2012-es horror minden idők legfélelmetesebb filmje – írtuk meg tavaly ilyenkor. Az eredményre a résztvevő nézők pulzusát vizsgálva jutottak a szakértők. A vizsgálatot most megismételték, és meglepetésre új bajnokot arattak: a Host (Az utolsó rítus) című Zoom-horror lett a győztes.

A koronavírus ugyan már tavaly októberben is velünk volt, de a pandémia akkor még túl friss élmény volt – azóta már többek között szatíra és krimi is készült a fertőzés hatásairól. Egyik sem mutatta be azonban olyan érzékletesen a karanténba zárkózott, Zoom-uralta új világ gyötrelmeit, mint Rob Savage horrorja: ebben egy csapat fiatal unaloműzés gyanánt online szellemidéző szeánszot rendez, a viccnek indult kísérlet azonban hamar elfajul.

A Host valóban hátborzongató és kreatív megoldásai, hangulatteremtése miatt lebilincselő néznivaló, ahhoz azonban, hogy ennyire a frászt hozta az emberekre,

valószínűleg kellett az elmúlt másfél év nyomasztó pandémiás tapasztalata és a koronavírus valós életben megtapasztalt borzalmai is.

A Science Of Scare vizsgálatában 250-en vettek részt, akik minden idők legjobb és legrémisztőbb 40 horrorját nézték végig, miközben a szívverésüket monitorozták. A filmeket a Redditről, kritikusi listákról, valamint a tavalyi felmérésen szereplők közül válogatták össze, plusz hozzácsaptak néhány horrort az elmúlt másfél év terméséből is. Az eredmények szerint a Host bizonyult a legfélelmetesebbnek, amit alig lemaradva követ a tavalyi győztes Sinister. A tavalyi után ismét az Insidious című 2010-es horrorban volt látható a legijesztőbb jelenet, azaz „jump scare”.

A top 10 legfélelmetesebbek között olyan címek akadnak még, mint a Démonok között első két része, az Örökség, a Terrified (Aterrados) című 2017-es film, a Valami követ című egzisztenciális tinihorror, a Hang nélkül második része és a Paranormális jelenségek.

Az immár tudományosan is bizonyított legfélelmetesebb filmről, a Hostról itt írtunk bővebben.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.