A koronavírus elhozta a legfélelmetesebb horrorfilmet

  • narancs.hu
  • 2021. október 6.

Mikrofilm

Van-e rémisztőbb, mint a Zoom uralta világ?

A tudomány mai állása szerint a Sinister című 2012-es horror minden idők legfélelmetesebb filmje – írtuk meg tavaly ilyenkor. Az eredményre a résztvevő nézők pulzusát vizsgálva jutottak a szakértők. A vizsgálatot most megismételték, és meglepetésre új bajnokot arattak: a Host (Az utolsó rítus) című Zoom-horror lett a győztes.

A koronavírus ugyan már tavaly októberben is velünk volt, de a pandémia akkor még túl friss élmény volt – azóta már többek között szatíra és krimi is készült a fertőzés hatásairól. Egyik sem mutatta be azonban olyan érzékletesen a karanténba zárkózott, Zoom-uralta új világ gyötrelmeit, mint Rob Savage horrorja: ebben egy csapat fiatal unaloműzés gyanánt online szellemidéző szeánszot rendez, a viccnek indult kísérlet azonban hamar elfajul.

A Host valóban hátborzongató és kreatív megoldásai, hangulatteremtése miatt lebilincselő néznivaló, ahhoz azonban, hogy ennyire a frászt hozta az emberekre,

valószínűleg kellett az elmúlt másfél év nyomasztó pandémiás tapasztalata és a koronavírus valós életben megtapasztalt borzalmai is.

A Science Of Scare vizsgálatában 250-en vettek részt, akik minden idők legjobb és legrémisztőbb 40 horrorját nézték végig, miközben a szívverésüket monitorozták. A filmeket a Redditről, kritikusi listákról, valamint a tavalyi felmérésen szereplők közül válogatták össze, plusz hozzácsaptak néhány horrort az elmúlt másfél év terméséből is. Az eredmények szerint a Host bizonyult a legfélelmetesebbnek, amit alig lemaradva követ a tavalyi győztes Sinister. A tavalyi után ismét az Insidious című 2010-es horrorban volt látható a legijesztőbb jelenet, azaz „jump scare”.

A top 10 legfélelmetesebbek között olyan címek akadnak még, mint a Démonok között első két része, az Örökség, a Terrified (Aterrados) című 2017-es film, a Valami követ című egzisztenciális tinihorror, a Hang nélkül második része és a Paranormális jelenségek.

Az immár tudományosan is bizonyított legfélelmetesebb filmről, a Hostról itt írtunk bővebben.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.