Fesztiválszereplése óta először lesz látható moziban a Fanni kertje

  • narancs.hu
  • 2024. március 28.

Mikrofilm

Április 4-én közönségtalálkozó követi a dokumentumfilm vetítését a Toldi moziban.

Az alkotás első hazai fesztiválszereplése óta először lesz látható a Fanni kertje április 4-én a budapesti Toldi moziban. A transz tinédzser és a hajléktalan férfi történetét bemutató magyar és nemzetközi fesztiváldíjas dokumentumfilm vetítését közönségtalálkozó és tematikus beszélgetés követi.

„A Fanni kertje egy kimondottan személyes emberi sorsokat bemutató, izolált világban játszódó film, mégis a szereplők élethelyzetén keresztül sok mindent elmond a mai Magyarországról”

– mondja Somogyvári Gergő, a film rendezője, aki szerint bár a transzneműség és hajléktalanság talán nem mindennapos problémáink, „mégis fel kell ismerni, hogy nem csupán marginális csoportok sorsáról és jogainak sérüléséről van szó”.

Az április 4-i vetítés után Gyárfás Dorka újságíró beszélget az alkotókkal, a főszereplővel és a meghívott szakértővel, Föglein Karola szexuálpszichológussal. A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program egy vetítéssorozat része, amely a Háttér Társaság együttműködésével valósul meg. A budapesti Toldi mozi után júniusban Szegeden, júliusban pedig Salföldön lesz megtekinthető a Fanni kertje, amit várhatóan április végén – a nagy érdeklődésre való tekintetten – a Cirko-Gejzír Moziban is láthat majd a közönség. Emellett ősszel két pszichológusoknak és szülőknek rendezett szakmai programon is vetítik az alkotást.

A Fanni kertje a 20. Verzió Filmfesztivál magyar versenyszekciójának győztese és a fesztivál közönségdíjasa, emellett elnyerte a Szarajevói Nemzetközi Filmfesztivál dokumentumfilmes különdíját. A filmet hazai támogatás nélkül, magyar-horvát-román koprodukcióban készítette a New Retina Productions, a film gyártója és magyarországi forgalmazója.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány abbahagyta

Arra, hogy miért, és hogy miért pont most hagyta abba, lehet racionális magyarázatot találni a külső szemlélőnek is, azzal együtt, hogy e személyes döntés valódi okairól biztosat egyetlen ember tudhat; esetleg kettő. A DK (is) csúnyán megbukott a tavaly júniusi EP-választáson, és bejött a képbe Magyar Péter és a Tisza; és a vak is látta, hogy ha van jövő az ellenzéki oldalon, az a Tiszáé. Ha valaki, akkor a Tisza kanyarítja be az addig ilyen-olyan ellenzéki pártokkal rokonszenvező és mérsékelt lelkesedéssel, de rájuk szavazó polgárokat.

Lengyel Tamás: A hallgatás igen­is politizálás!

Elegem van abból, hogyha elhangzik egy meredek kijelentés, amelytől, úgy érzem, kötelességem elhatárolódni, vagy legalábbis muszáj reagálnom, akkor felcímkéznek, hogy én politizálok – míg aki csak hallgat, az nem politizál – mondja interjúnkban a színész, aki azt is elárulta, hogy melyik politikusra hajaz leginkább a kormánypárti álinfluenszere.