Tévétorrent

Hunters

  • Szabó Ádám
  • 2020. április 12.

Mikrofilm

A kertben hamburgert sütögető szomszéd, az egykor a NASA-nak dolgozó kedves, idős hölgy, a titokzatos, tört angolsággal beszélő férfi az utca végén – bárkiről kiderülhet, hogy valójában aljas náci, aki Hitler bukása után szökött a lehetőségek hazájába.

A kertben hamburgert sütögető szomszéd, az egykor a NASA-nak dolgozó kedves, idős hölgy, a titokzatos, tört angolsággal beszélő férfi az utca végén – bárkiről kiderülhet, hogy valójában aljas náci, aki Hitler bukása után szökött a lehetőségek hazájába. Vagy épp az amerikai kormány csempészte át őket, hogy új személyazonosságot adva nekik segítsenek embert vinni a Holdra, forradalmasítani az ipart és legyőzni a nagy vörös szörnyet a világ túloldalán.

A Huntersben bemutatott Gemkapocs-hadművelet valóban létezett, ahogy nácivadászok ügyködésére is volt példa Amerikában, de David Well szériája a több mint 10 órás játékidő alatt sem képes megtalálni a saját útját. Egyszerre próbál alternatív, szórakoztató történelemlecke lenni – a Becstelen Brigantyk után szabadon –, miközben igyekszik beállni azon filmek sorába is, amelyek próbálnak valami maradandót mondani a náci népirtásról és következményeiről. Mindezt ráadásul a lehető legameri­kaibb módon teszi: a koncentrációs tábor borzalmai után simán következhet egy klipszerű jelenet, vagy épp egy szatirikusnak szánt fiktív tévéshow, hogy még inkább szájba rágja a mondanivalót. Eközben pedig a tévébe hosszú idő után visszatérő Al Pacino vezetésével nácivadászok szedett-vedett bandája igyekszik levágni a horogkeresztes sárkány valamennyi fejét.

A Hunters úgy fest, mint egy közepes képregény-adaptáció, ahol egy családi tragédia, egy bankrablás, egy megfigyelés közben elsütött poén és a koncentrációs tábor borzalmai mind-mind egyre mennek: céljuk egyedül a hatásvadászat.

Magyar felirat (előkészületben): Rixinus

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.