Film

Project Power: A por ereje

Mikrofilm

A szuperhősök eredettörténeteiben sosem érdektelen faktor, hogy hogyan szerzik képességeiket. Egyesek velük született képességeket birtokolnak, mások valahonnan zabrálják azokat. Emellett arról is megoszlanak a vélemények, hogy áldásként vagy átokként kell-e tekintenünk rájuk. Henry Joost és Ariel Schulman filmjében egy sokat ígérő új út vezet az emberfeletti adottságokhoz: egy pirula öt percre felszínre hozza szunnyadó erőnket.

A Power elnevezésű anyagot drogdílerek kezdik teríteni New Orleansban, köztük a klisékből összefércelt Robin, aki fekete lányként próbál boldogulni, ahogy tud. Titokban rappel és anyja költséges kezeléseit a dílerkedéssel fedezi. Tevékenysége összehozza egy lányát kereső exkatonával, aki a Power-kísérletek eredeti alanya volt, és egy renegát rendőrrel, aki szuper­erővel próbál küzdeni a szupererejű bűnözők ellen. A Project Power igyekszik egyensúlyozni a valóban látványos és vibráló akciójelenetek és a cool, de éleslátó társadalmi kommentár között – bár ne tenné! Az ötperces falatokra osztott akciók szórakoztatók (szélesvásznún is megállnák a helyüket), de a pirulaszimbolikában rejlő potenciált nem sikerül kiaknázni. A drog okozta pusztítás egyszerre idézné fel a Katrina hurrikánt és az opioid­krízist, a rendszerszintű rasszizmust és szexizmust, de ezek az utalások olyan otrombák és esetlenek, hogy elvesztik erejüket, mire célba érnek.

A Project Powerrel az a legnagyobb baj, hogy dörzsöltnek álcázza magát, holott sokkal szimpatikusabb lenne, ha felvállalná saját színpompás hülyeségét.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.