Film

Project Power: A por ereje

Mikrofilm

A szuperhősök eredettörténeteiben sosem érdektelen faktor, hogy hogyan szerzik képességeiket. Egyesek velük született képességeket birtokolnak, mások valahonnan zabrálják azokat. Emellett arról is megoszlanak a vélemények, hogy áldásként vagy átokként kell-e tekintenünk rájuk. Henry Joost és Ariel Schulman filmjében egy sokat ígérő új út vezet az emberfeletti adottságokhoz: egy pirula öt percre felszínre hozza szunnyadó erőnket.

A Power elnevezésű anyagot drogdílerek kezdik teríteni New Orleansban, köztük a klisékből összefércelt Robin, aki fekete lányként próbál boldogulni, ahogy tud. Titokban rappel és anyja költséges kezeléseit a dílerkedéssel fedezi. Tevékenysége összehozza egy lányát kereső exkatonával, aki a Power-kísérletek eredeti alanya volt, és egy renegát rendőrrel, aki szuper­erővel próbál küzdeni a szupererejű bűnözők ellen. A Project Power igyekszik egyensúlyozni a valóban látványos és vibráló akciójelenetek és a cool, de éleslátó társadalmi kommentár között – bár ne tenné! Az ötperces falatokra osztott akciók szórakoztatók (szélesvásznún is megállnák a helyüket), de a pirulaszimbolikában rejlő potenciált nem sikerül kiaknázni. A drog okozta pusztítás egyszerre idézné fel a Katrina hurrikánt és az opioid­krízist, a rendszerszintű rasszizmust és szexizmust, de ezek az utalások olyan otrombák és esetlenek, hogy elvesztik erejüket, mire célba érnek.

A Project Powerrel az a legnagyobb baj, hogy dörzsöltnek álcázza magát, holott sokkal szimpatikusabb lenne, ha felvállalná saját színpompás hülyeségét.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."