Rekordot döntöttek a Minyonok

  • narancs.hu
  • 2022. július 4.

Mikrofilm

Egy film se szerepelt olyan jól a pénztáraknál a függetlenség napja hétvégéjén, mint a Minyonok: Gru színre lép.

A koronavírus-járvány után, a nyári moziszezon bedurranásával végre újra valódi élet költözött az amerikai mozikba – legalábbis ami a bevételeket illeti. A Cannes-i filmfesztiválon bemutatott, két éve dobozban lévő Top Gun: Maverick világszinten átlépte az 1 milliárd dolláros álomhatárt – Tom Cruise karrierje során először –, majd múlt héten késhegyre menő csatát folytatott az ugyancsak Cannes-ban debütáló, frissen bemutatott Elvisszel. Egyik mozi sem jelenthetett azonban ellenfelet a Gru legújabb részének, amely megdöntötte a július 4-i, amerikai függetlenség napi hétvégi bevételi rekordot.

A Minyonok: Gru színre lép a 2010-es Gru spin-offjának, a 2015-ös Minyonoknak a folytatása, egyben a Gru egyik előzménye, azaz prequelje. Mindez elég bonyolultan hangzik, pedig az animációs filmsorozat éppen a bonyolult tökéletes ellentéte: sikere abban rejlik, hogy a címbeli sárga lények, azaz a minyonok szerethető ügyetlenséggel ügyködnek másfél órán keresztül. Minderre a mostani hétvégén 108 millió dollár értékben váltottak jegyet a tengerentúlon, a hétfői ünnepnappal együtt pedig a számláló várhatóan 127 millió dollár felé kúszik, így a film megdönti a 2011-es Transformers 3. 115,9 milliós függetlenség napi rekordját.

A Gru színre lép tehát nemcsak hét évvel ezelőtti elődje 115 milliós hétvégi bevételi eredményét tudta megismételni, de konkrétan soha egyetlen film sem hozott még ennyi pénzt a július 4-i hosszú hétvégén. A sárga lények kiváló szereplése azért is volt meglepő, mert a néhány hete bemutatott Lightyear – mely ugyancsak egy spin-off: a Toy Story-sorozat egyik főhősének előzményfilmje – meglehetősen gyengén szerepelt, így sokan azt hihették, a gyerekes családok végleg elpártoltak a mozizástól. Mint emlékezetes, a koronavírus-járvány hajnalán ugyancsak egy családi animáció, a Trollok a világ körül lépte meg először, hogy a mozikat kihagyva egyből a netre költözött. A mozik berágtak, de az éneklő trollokat egy rakás további mozi követte, majd a nem múló pandémiás helyzet miatt bekövetkezett az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb reformja a filmforgalmazásban, ma pedig már egyáltalán nem számít kirívó esetnek, ha egy blockbustert a mozival egy időben, vagy mindössze pár héttel azután mutatnak be a streamingen is.

A járványhelyzet enyhülésével a mozik elsősorban még mindig a családi filmekben bíztak, hogy azok hátha visszacsábítják a vászon elé a nézőket. Ezzel ellentétben a legnagyobb sikereket továbbra is a színes-szagos, látványos akciófilmet aratták: a Pókember: Nincs hazaút, a Halálos iramban 9., a Nincs idő meghalni, majd az elmúlt hetekben a legújabb Top Gun és Jurassic Park. A Minyonok jó szereplése miatt a szakértők abban bíznak, hogy végre a családosok, velük együtt pedig minden egyéb korosztály is visszatalál a moziba.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.