Star Wars-ikon válhatott volna belőle, csak be kellett volna fejeznie az őrült tweetelést

Mikrofilm

Gina Caranót twitteres őrjöngése miatt még tavaly rúgták ki a Star Wars-franchise-ból. Legújabb filmjét már egy szélsőjobbos podcaster szárnyai alatt készítette el – és csúfososan megbukott vele.

Ma már a Star Wars-sorozatokban is könyékig gázolhatunk – tavaly jött ki például az Obi-Wan Kenobi és az Andor című széria is –, pedig annak idején A mandalóri épp azért aratott sikert, mert az emberek megcsömörlöttek a hirtelen rájuk zúduló Star Wars-filmektől, a sorozat viszont hangvételével és tempójával látványosan különbözött ezektől. Jon Favreu szériájának hallgatag, maszkos hősét Pedro Pascal mellett titokban John Wayne unokája is alakította. A műsor legnagyobb felfedezettje mégsem ő volt, hanem Gina Carano. Az egykori MMA-harcos Steven Soderbergh A bűn hálójában című 2011-es akciójával indította el filmes karrierjét, majd olyan sikerekben tűnt fel, mint a Deadpool vagy a Halálos iramban-sorozat hatodik epizódja. A nagy áttörést mégis a rögtön a rajongók kedvencévé avanzsáló Cara Dune figurája hozta el számára A mandalóriban – vagyis csak hozta volna.

Az önmagát konzervatívnak valló, már korábban is megosztónak számító színésznő 2020 novemberében a maszkot viselőkön és a demokratákon viccelődött a Twitteren, majd ő is felült Trump őrületének, amikor a republikánus politikus az elbukott elnökválasztást követően csalást kiáltott. Mindez alaposan felbőszítette a sorozatot készítő Lucasfilm stúdiót, mely a felvilágosult eszméire már-már kórosan odafigyelő Disney tulajdona. Carano tweetjeit egyre nagyobb felháborodás övezte a rajongók körében is. Korábban a stúdió még külön Star Wars-sorozatot készített volna Carano karakterének, ám a botrányok hatására letettek erről. Sőt, a színésznő a megbotránkoztató tweetjei miatt hatalmas teherré vált számukra.

Az utolsó csepp a pohárban egy olyan tweetje volt, melyben azt állította: ma republikánusnak lenni olyan, mint a holokauszt idején zsidónak.

A posztját hamarosan törölte, ám már késő volt: nemcsak a Lucasfilmtől és A mandalóriból rúgták ki, de ügynöksége is ejtette őt.

Caranónak végül az ismert szélsőjobboldali, trumpista podcast-influenszer, Ben Shapiro nyújtott mentőövet: a The Daily Wire nevű weboldalának közreműködésével közösen vágtak bele egy filmes projektbe. „Nem törölhetnek el minket, ha nem engedjük nekik” – nyilatkozta ekkor a színésznő. Januárban meg is érkezett a mozikba Carano legújabb mozija, az első, amelyet kirúgása óta készített. A Terror on the Prairie producere a már emlegetett Shapiro, rendezője pedig Michel Polish. A western-dráma a montanai prérin játszódik, története középpontjában pedig egy harcos természetű asszony áll, aki igyekszik megvédeni magát a betolakodók és tolvajok ellen.

Annak ellenére, Carano mekkora hírnévre tett szert szélsőjobboldali körökben balhéja óta, a bevételi adatok szerint legújabb filmje a kutyát sem érdekelte. Nincs egyértelmű konszenzus arról, hogyan alakult a film bevétele az egynapos mozis forgalmazása alatt, de egyik változat sem tűnik hízelgőnek: van, aki szerint mindössze 804 dollár (kevesebb mint 300 ezer forint) értékben váltottak rá jegyet az emberek, míg mások 10 moziból befolyt 918 dollárról beszélnek, ami filmtörténeti mélypontot jelent. A szélsőjobbos lapok azonban igyekeznek leszögezni: a The Daily Wire a filmet nem is mozis forgalmazásra tervezte, csak az előfizetőknek akarták bemutatni, kizárólag online. A bevételi eredmények szempontjából mérvadónak számító Box Office Mojón valóban nem látszik amerikai bevétel: az oldal szerint kizárólag Oroszországban és az Egyesült Arab Emírségekben futott a film, és kicsivel több mint 13 ezer dollár bevételt fialt, ami szintén nem számít veretes összegnek. Akármi is az igazság a pontos bevétellel kapcsolatban, egy biztos: Caranónak saját sorozata lehetett volna, karakteréből képregények, figurák, könyvek születhettek volna – ő viszont mindezt eldobta néhány őrült tweet kedvéért.

Az Indiewire megjegyzi: a Terror on the Prairie-vel a The Daily Wire egyik fő stratégiai célja az volt, hogy olyan filmet készítsenek, amely szórakoztató módon, sulykolás nélkül adja át a konzervatív értékeket. „Nem készítünk filmet Hillary e-mail botrányáról, de olyan mozit sem csinálunk, amelyben a huligán focijátékosok Jézusra lelnek a harmadik felvonásban” – nyilatkozta Jeremy Boreing, az oldal társalapítója és -vezetője.

Nagyon úgy néz ki azonban, hogy így sem sikerült elnyerniük a jobboldali közönség kegyeit: az online visszajelzések közül volt, aki „woke nonszensznek”, más feminista üzengetésnek bélyegezte a filmet. Úgy tűnik, a Trump-párti nézőknek leginkább az szúrta a szemét, hogy a film főhőse erős női karakter, akit gyenge, vagy legalábbis hozzá képest bénának tűnő férfiak vesznek körül. Maga Carano természetesen kikérte magának, hogy a filmet bukásnak bélyegezték, és kiált korábbi tweetjei mellett; vagyis egyáltalán nem bánta meg, hogy dicstelen módon távoznia kellett a Star Wars-sorozattól. Ezt bizonyítja az is, hogy legújabb filmjét ugyancsak egy szélsőjobbos oldal, a Breitbart News segítségével készítette el: a My Son Hunterben egy titkosügynököt alakít. A film az amerikai elnök fiának, Hunter Bidennek a botrányait meséli el, amelyeken már hosszú hónapok óta csámcsog a trumpista média.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.