Star Wars-ikon válhatott volna belőle, csak be kellett volna fejeznie az őrült tweetelést

Mikrofilm

Gina Caranót twitteres őrjöngése miatt még tavaly rúgták ki a Star Wars-franchise-ból. Legújabb filmjét már egy szélsőjobbos podcaster szárnyai alatt készítette el – és csúfososan megbukott vele.

Ma már a Star Wars-sorozatokban is könyékig gázolhatunk – tavaly jött ki például az Obi-Wan Kenobi és az Andor című széria is –, pedig annak idején A mandalóri épp azért aratott sikert, mert az emberek megcsömörlöttek a hirtelen rájuk zúduló Star Wars-filmektől, a sorozat viszont hangvételével és tempójával látványosan különbözött ezektől. Jon Favreu szériájának hallgatag, maszkos hősét Pedro Pascal mellett titokban John Wayne unokája is alakította. A műsor legnagyobb felfedezettje mégsem ő volt, hanem Gina Carano. Az egykori MMA-harcos Steven Soderbergh A bűn hálójában című 2011-es akciójával indította el filmes karrierjét, majd olyan sikerekben tűnt fel, mint a Deadpool vagy a Halálos iramban-sorozat hatodik epizódja. A nagy áttörést mégis a rögtön a rajongók kedvencévé avanzsáló Cara Dune figurája hozta el számára A mandalóriban – vagyis csak hozta volna.

Az önmagát konzervatívnak valló, már korábban is megosztónak számító színésznő 2020 novemberében a maszkot viselőkön és a demokratákon viccelődött a Twitteren, majd ő is felült Trump őrületének, amikor a republikánus politikus az elbukott elnökválasztást követően csalást kiáltott. Mindez alaposan felbőszítette a sorozatot készítő Lucasfilm stúdiót, mely a felvilágosult eszméire már-már kórosan odafigyelő Disney tulajdona. Carano tweetjeit egyre nagyobb felháborodás övezte a rajongók körében is. Korábban a stúdió még külön Star Wars-sorozatot készített volna Carano karakterének, ám a botrányok hatására letettek erről. Sőt, a színésznő a megbotránkoztató tweetjei miatt hatalmas teherré vált számukra.

Az utolsó csepp a pohárban egy olyan tweetje volt, melyben azt állította: ma republikánusnak lenni olyan, mint a holokauszt idején zsidónak.

A posztját hamarosan törölte, ám már késő volt: nemcsak a Lucasfilmtől és A mandalóriból rúgták ki, de ügynöksége is ejtette őt.

Caranónak végül az ismert szélsőjobboldali, trumpista podcast-influenszer, Ben Shapiro nyújtott mentőövet: a The Daily Wire nevű weboldalának közreműködésével közösen vágtak bele egy filmes projektbe. „Nem törölhetnek el minket, ha nem engedjük nekik” – nyilatkozta ekkor a színésznő. Januárban meg is érkezett a mozikba Carano legújabb mozija, az első, amelyet kirúgása óta készített. A Terror on the Prairie producere a már emlegetett Shapiro, rendezője pedig Michel Polish. A western-dráma a montanai prérin játszódik, története középpontjában pedig egy harcos természetű asszony áll, aki igyekszik megvédeni magát a betolakodók és tolvajok ellen.

Annak ellenére, Carano mekkora hírnévre tett szert szélsőjobboldali körökben balhéja óta, a bevételi adatok szerint legújabb filmje a kutyát sem érdekelte. Nincs egyértelmű konszenzus arról, hogyan alakult a film bevétele az egynapos mozis forgalmazása alatt, de egyik változat sem tűnik hízelgőnek: van, aki szerint mindössze 804 dollár (kevesebb mint 300 ezer forint) értékben váltottak rá jegyet az emberek, míg mások 10 moziból befolyt 918 dollárról beszélnek, ami filmtörténeti mélypontot jelent. A szélsőjobbos lapok azonban igyekeznek leszögezni: a The Daily Wire a filmet nem is mozis forgalmazásra tervezte, csak az előfizetőknek akarták bemutatni, kizárólag online. A bevételi eredmények szempontjából mérvadónak számító Box Office Mojón valóban nem látszik amerikai bevétel: az oldal szerint kizárólag Oroszországban és az Egyesült Arab Emírségekben futott a film, és kicsivel több mint 13 ezer dollár bevételt fialt, ami szintén nem számít veretes összegnek. Akármi is az igazság a pontos bevétellel kapcsolatban, egy biztos: Caranónak saját sorozata lehetett volna, karakteréből képregények, figurák, könyvek születhettek volna – ő viszont mindezt eldobta néhány őrült tweet kedvéért.

Az Indiewire megjegyzi: a Terror on the Prairie-vel a The Daily Wire egyik fő stratégiai célja az volt, hogy olyan filmet készítsenek, amely szórakoztató módon, sulykolás nélkül adja át a konzervatív értékeket. „Nem készítünk filmet Hillary e-mail botrányáról, de olyan mozit sem csinálunk, amelyben a huligán focijátékosok Jézusra lelnek a harmadik felvonásban” – nyilatkozta Jeremy Boreing, az oldal társalapítója és -vezetője.

Nagyon úgy néz ki azonban, hogy így sem sikerült elnyerniük a jobboldali közönség kegyeit: az online visszajelzések közül volt, aki „woke nonszensznek”, más feminista üzengetésnek bélyegezte a filmet. Úgy tűnik, a Trump-párti nézőknek leginkább az szúrta a szemét, hogy a film főhőse erős női karakter, akit gyenge, vagy legalábbis hozzá képest bénának tűnő férfiak vesznek körül. Maga Carano természetesen kikérte magának, hogy a filmet bukásnak bélyegezték, és kiált korábbi tweetjei mellett; vagyis egyáltalán nem bánta meg, hogy dicstelen módon távoznia kellett a Star Wars-sorozattól. Ezt bizonyítja az is, hogy legújabb filmjét ugyancsak egy szélsőjobbos oldal, a Breitbart News segítségével készítette el: a My Son Hunterben egy titkosügynököt alakít. A film az amerikai elnök fiának, Hunter Bidennek a botrányait meséli el, amelyeken már hosszú hónapok óta csámcsog a trumpista média.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.

Fejszék és haszonnövények

  • Molnár T. Eszter

A táncos székekből összetolt emelvényen lépked. A székek mozognak, csúsznak, dőlnek, billennek, a táncos óvatos, de hiába, végül így is legördül.