Star Wars-ikon válhatott volna belőle, csak be kellett volna fejeznie az őrült tweetelést

Mikrofilm

Gina Caranót twitteres őrjöngése miatt még tavaly rúgták ki a Star Wars-franchise-ból. Legújabb filmjét már egy szélsőjobbos podcaster szárnyai alatt készítette el – és csúfososan megbukott vele.

Ma már a Star Wars-sorozatokban is könyékig gázolhatunk – tavaly jött ki például az Obi-Wan Kenobi és az Andor című széria is –, pedig annak idején A mandalóri épp azért aratott sikert, mert az emberek megcsömörlöttek a hirtelen rájuk zúduló Star Wars-filmektől, a sorozat viszont hangvételével és tempójával látványosan különbözött ezektől. Jon Favreu szériájának hallgatag, maszkos hősét Pedro Pascal mellett titokban John Wayne unokája is alakította. A műsor legnagyobb felfedezettje mégsem ő volt, hanem Gina Carano. Az egykori MMA-harcos Steven Soderbergh A bűn hálójában című 2011-es akciójával indította el filmes karrierjét, majd olyan sikerekben tűnt fel, mint a Deadpool vagy a Halálos iramban-sorozat hatodik epizódja. A nagy áttörést mégis a rögtön a rajongók kedvencévé avanzsáló Cara Dune figurája hozta el számára A mandalóriban – vagyis csak hozta volna.

Az önmagát konzervatívnak valló, már korábban is megosztónak számító színésznő 2020 novemberében a maszkot viselőkön és a demokratákon viccelődött a Twitteren, majd ő is felült Trump őrületének, amikor a republikánus politikus az elbukott elnökválasztást követően csalást kiáltott. Mindez alaposan felbőszítette a sorozatot készítő Lucasfilm stúdiót, mely a felvilágosult eszméire már-már kórosan odafigyelő Disney tulajdona. Carano tweetjeit egyre nagyobb felháborodás övezte a rajongók körében is. Korábban a stúdió még külön Star Wars-sorozatot készített volna Carano karakterének, ám a botrányok hatására letettek erről. Sőt, a színésznő a megbotránkoztató tweetjei miatt hatalmas teherré vált számukra.

Az utolsó csepp a pohárban egy olyan tweetje volt, melyben azt állította: ma republikánusnak lenni olyan, mint a holokauszt idején zsidónak.

A posztját hamarosan törölte, ám már késő volt: nemcsak a Lucasfilmtől és A mandalóriból rúgták ki, de ügynöksége is ejtette őt.

Caranónak végül az ismert szélsőjobboldali, trumpista podcast-influenszer, Ben Shapiro nyújtott mentőövet: a The Daily Wire nevű weboldalának közreműködésével közösen vágtak bele egy filmes projektbe. „Nem törölhetnek el minket, ha nem engedjük nekik” – nyilatkozta ekkor a színésznő. Januárban meg is érkezett a mozikba Carano legújabb mozija, az első, amelyet kirúgása óta készített. A Terror on the Prairie producere a már emlegetett Shapiro, rendezője pedig Michel Polish. A western-dráma a montanai prérin játszódik, története középpontjában pedig egy harcos természetű asszony áll, aki igyekszik megvédeni magát a betolakodók és tolvajok ellen.

Annak ellenére, Carano mekkora hírnévre tett szert szélsőjobboldali körökben balhéja óta, a bevételi adatok szerint legújabb filmje a kutyát sem érdekelte. Nincs egyértelmű konszenzus arról, hogyan alakult a film bevétele az egynapos mozis forgalmazása alatt, de egyik változat sem tűnik hízelgőnek: van, aki szerint mindössze 804 dollár (kevesebb mint 300 ezer forint) értékben váltottak rá jegyet az emberek, míg mások 10 moziból befolyt 918 dollárról beszélnek, ami filmtörténeti mélypontot jelent. A szélsőjobbos lapok azonban igyekeznek leszögezni: a The Daily Wire a filmet nem is mozis forgalmazásra tervezte, csak az előfizetőknek akarták bemutatni, kizárólag online. A bevételi eredmények szempontjából mérvadónak számító Box Office Mojón valóban nem látszik amerikai bevétel: az oldal szerint kizárólag Oroszországban és az Egyesült Arab Emírségekben futott a film, és kicsivel több mint 13 ezer dollár bevételt fialt, ami szintén nem számít veretes összegnek. Akármi is az igazság a pontos bevétellel kapcsolatban, egy biztos: Caranónak saját sorozata lehetett volna, karakteréből képregények, figurák, könyvek születhettek volna – ő viszont mindezt eldobta néhány őrült tweet kedvéért.

Az Indiewire megjegyzi: a Terror on the Prairie-vel a The Daily Wire egyik fő stratégiai célja az volt, hogy olyan filmet készítsenek, amely szórakoztató módon, sulykolás nélkül adja át a konzervatív értékeket. „Nem készítünk filmet Hillary e-mail botrányáról, de olyan mozit sem csinálunk, amelyben a huligán focijátékosok Jézusra lelnek a harmadik felvonásban” – nyilatkozta Jeremy Boreing, az oldal társalapítója és -vezetője.

Nagyon úgy néz ki azonban, hogy így sem sikerült elnyerniük a jobboldali közönség kegyeit: az online visszajelzések közül volt, aki „woke nonszensznek”, más feminista üzengetésnek bélyegezte a filmet. Úgy tűnik, a Trump-párti nézőknek leginkább az szúrta a szemét, hogy a film főhőse erős női karakter, akit gyenge, vagy legalábbis hozzá képest bénának tűnő férfiak vesznek körül. Maga Carano természetesen kikérte magának, hogy a filmet bukásnak bélyegezték, és kiált korábbi tweetjei mellett; vagyis egyáltalán nem bánta meg, hogy dicstelen módon távoznia kellett a Star Wars-sorozattól. Ezt bizonyítja az is, hogy legújabb filmjét ugyancsak egy szélsőjobbos oldal, a Breitbart News segítségével készítette el: a My Son Hunterben egy titkosügynököt alakít. A film az amerikai elnök fiának, Hunter Bidennek a botrányait meséli el, amelyeken már hosszú hónapok óta csámcsog a trumpista média.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány abbahagyta

Arra, hogy miért, és hogy miért pont most hagyta abba, lehet racionális magyarázatot találni a külső szemlélőnek is, azzal együtt, hogy e személyes döntés valódi okairól biztosat egyetlen ember tudhat; esetleg kettő. A DK (is) csúnyán megbukott a tavaly júniusi EP-választáson, és bejött a képbe Magyar Péter és a Tisza; és a vak is látta, hogy ha van jövő az ellenzéki oldalon, az a Tiszáé. Ha valaki, akkor a Tisza kanyarítja be az addig ilyen-olyan ellenzéki pártokkal rokonszenvező és mérsékelt lelkesedéssel, de rájuk szavazó polgárokat.

Lengyel Tamás: A hallgatás igen­is politizálás!

Elegem van abból, hogyha elhangzik egy meredek kijelentés, amelytől, úgy érzem, kötelességem elhatárolódni, vagy legalábbis muszáj reagálnom, akkor felcímkéznek, hogy én politizálok – míg aki csak hallgat, az nem politizál – mondja interjúnkban a színész, aki azt is elárulta, hogy melyik politikusra hajaz leginkább a kormánypárti álinfluenszere.