Tévésorozat

The Defiant Ones

Mikrofilm

Az HBO négyrészes dokumentumfilmje három éven keresztül forgott, hogy bemutassa, milyen is a zenei producerek világa. A sorozat Jimmy Iovine és Dr. Dre történetén keresztül enged rápillantani a zeneipar háttérmunkálataira, miközben Patty Smithtől Marilyn Mansonon keresztül Eminemig sorra végigvezet minket a 70-es évektől máig húzódó zenei popkultúrán. Jimmy Io­vine, aki az Interscope Records producereként vált ismertté, nemcsak énekesek, rapperek és együttesek útnak indítója, hanem egyenesen műfajok kánonba helyezője, Dr. Drével közös története pedig azt mutatja meg, hogyan lehet a raptől a milliárdos zeneipari ténykedésig jutni. Közös cégük, a Beats Electronics ugyanis néhány év alatt olyan meghatározó szereplővé nőtte ki magát, hogy az Apple 2014-ben 3 milliárd dollárért vásárolta fel. A B betűs fülhallgatók és kultuszuk mögötti történet, utcáról felkarolt tehetségek, a hiphop és a rap elfogadottá válásának társadalmi harcai elevenednek meg előttünk a kazetták hőskorától indulva az online zenei szolgáltatók térnyeréséig. A vizuális munka az HBO mindenkori igényességét tükrözi, az Allen
Hughes rendezte sorozat pedig a sikereket, bukásokat, a zeneipar nagy és kis fordulatait sok archív felvétellel, minőségi szerkesztéssel és olyan megszólalókkal teszi érdekessé, mint Snoop Dogg, Eminem, Bono, Ice Cube, Bruce Springsteen vagy épp Patty Smith, Gwen Ste­phani és Lady Gaga. A lista sokszínű és hosszan folytatható, így azok is találhatnak kedvükre való szereplőt, akik az 1990-es és a 2000-es évek rapklasszikusairól lemaradtak.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.