Tévésorozat

The Defiant Ones

Mikrofilm

Az HBO négyrészes dokumentumfilmje három éven keresztül forgott, hogy bemutassa, milyen is a zenei producerek világa. A sorozat Jimmy Iovine és Dr. Dre történetén keresztül enged rápillantani a zeneipar háttérmunkálataira, miközben Patty Smithtől Marilyn Mansonon keresztül Eminemig sorra végigvezet minket a 70-es évektől máig húzódó zenei popkultúrán. Jimmy Io­vine, aki az Interscope Records producereként vált ismertté, nemcsak énekesek, rapperek és együttesek útnak indítója, hanem egyenesen műfajok kánonba helyezője, Dr. Drével közös története pedig azt mutatja meg, hogyan lehet a raptől a milliárdos zeneipari ténykedésig jutni. Közös cégük, a Beats Electronics ugyanis néhány év alatt olyan meghatározó szereplővé nőtte ki magát, hogy az Apple 2014-ben 3 milliárd dollárért vásárolta fel. A B betűs fülhallgatók és kultuszuk mögötti történet, utcáról felkarolt tehetségek, a hiphop és a rap elfogadottá válásának társadalmi harcai elevenednek meg előttünk a kazetták hőskorától indulva az online zenei szolgáltatók térnyeréséig. A vizuális munka az HBO mindenkori igényességét tükrözi, az Allen
Hughes rendezte sorozat pedig a sikereket, bukásokat, a zeneipar nagy és kis fordulatait sok archív felvétellel, minőségi szerkesztéssel és olyan megszólalókkal teszi érdekessé, mint Snoop Dogg, Eminem, Bono, Ice Cube, Bruce Springsteen vagy épp Patty Smith, Gwen Ste­phani és Lady Gaga. A lista sokszínű és hosszan folytatható, így azok is találhatnak kedvükre való szereplőt, akik az 1990-es és a 2000-es évek rapklasszikusairól lemaradtak.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.