Tévésorozat

The Defiant Ones

Mikrofilm

Az HBO négyrészes dokumentumfilmje három éven keresztül forgott, hogy bemutassa, milyen is a zenei producerek világa. A sorozat Jimmy Iovine és Dr. Dre történetén keresztül enged rápillantani a zeneipar háttérmunkálataira, miközben Patty Smithtől Marilyn Mansonon keresztül Eminemig sorra végigvezet minket a 70-es évektől máig húzódó zenei popkultúrán. Jimmy Io­vine, aki az Interscope Records producereként vált ismertté, nemcsak énekesek, rapperek és együttesek útnak indítója, hanem egyenesen műfajok kánonba helyezője, Dr. Drével közös története pedig azt mutatja meg, hogyan lehet a raptől a milliárdos zeneipari ténykedésig jutni. Közös cégük, a Beats Electronics ugyanis néhány év alatt olyan meghatározó szereplővé nőtte ki magát, hogy az Apple 2014-ben 3 milliárd dollárért vásárolta fel. A B betűs fülhallgatók és kultuszuk mögötti történet, utcáról felkarolt tehetségek, a hiphop és a rap elfogadottá válásának társadalmi harcai elevenednek meg előttünk a kazetták hőskorától indulva az online zenei szolgáltatók térnyeréséig. A vizuális munka az HBO mindenkori igényességét tükrözi, az Allen
Hughes rendezte sorozat pedig a sikereket, bukásokat, a zeneipar nagy és kis fordulatait sok archív felvétellel, minőségi szerkesztéssel és olyan megszólalókkal teszi érdekessé, mint Snoop Dogg, Eminem, Bono, Ice Cube, Bruce Springsteen vagy épp Patty Smith, Gwen Ste­phani és Lady Gaga. A lista sokszínű és hosszan folytatható, így azok is találhatnak kedvükre való szereplőt, akik az 1990-es és a 2000-es évek rapklasszikusairól lemaradtak.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.