Tévésorozat

The Nevers

Mikrofilm

Paradox módon Joss Whedon egyszerre vette ki részét a szuperhős sagák aranykorának elhozatalában és kifárasztásában. 

Paradox módon Joss Whedon egyszerre vette ki részét a szuperhős sagák aranykorának elhozatalában (BosszúállókBosszúállók: Ultron kora) és kifárasztásában (a dicstelen, Zack Snydertől átvett Az Igazság Ligája). Legújabb sorozatával pedig a megreformálás nemes projektjébe is bekapcsolódna.

Egy titokzatos égi jelenség különleges képességekkel ruházza fel a 19. századi London számkivetettjeinek egy részét. Az adomány mindenkinél másképp mutatkozik meg, felerősítve az egyén eleve meglévő adottságait, de a nagy hatalmú fehér férfiakat elkerüli. A hirtelen erőre kapó elnyomottak fenyegetést jelentenek a birodalomra, így kénytelenek rejtőzködni; nekik biztosít búvóhelyet a két barát, Mrs. True és Miss Adair, szintén zenész. Whedon nagy lendülettel igyekszik bizonyítani felvilágosultságát: sorjáznak a nemes, de lustán megírt „erős” nők (Whedon plagizálja saját magát) és a papírmasé gonosz férfiak. Mindeközben pedig a nem heteroszexuális szereplőket valami rejtélyes okból amorálisnak és többnyire taszítónak ábrázolja (pedig James Norton elkényeztetett biszexuális ficsúrja a sorozat egyik legjobb figurája lehetne).

A cselekményt agyonterhelik az átláthatatlan, túlbonyolított összeesküvések és ármányok, amelyeket egy idő után a nézőnek kedve sincs kibogozni. A látvány mindenképp imponáló (ezzel nemegyszer fel is vág a sorozat), ám a különleges képességek némelyike kimondottan megmosolyogtató és értelmetlen. Whedon hatalmas igyekezettel baltázza el művét, mely egy friss és aktuális szuperhős-parafrázis is lehetett volna.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.