Tévésorozat

The Nevers

Mikrofilm

Paradox módon Joss Whedon egyszerre vette ki részét a szuperhős sagák aranykorának elhozatalában és kifárasztásában. 

Paradox módon Joss Whedon egyszerre vette ki részét a szuperhős sagák aranykorának elhozatalában (BosszúállókBosszúállók: Ultron kora) és kifárasztásában (a dicstelen, Zack Snydertől átvett Az Igazság Ligája). Legújabb sorozatával pedig a megreformálás nemes projektjébe is bekapcsolódna.

Egy titokzatos égi jelenség különleges képességekkel ruházza fel a 19. századi London számkivetettjeinek egy részét. Az adomány mindenkinél másképp mutatkozik meg, felerősítve az egyén eleve meglévő adottságait, de a nagy hatalmú fehér férfiakat elkerüli. A hirtelen erőre kapó elnyomottak fenyegetést jelentenek a birodalomra, így kénytelenek rejtőzködni; nekik biztosít búvóhelyet a két barát, Mrs. True és Miss Adair, szintén zenész. Whedon nagy lendülettel igyekszik bizonyítani felvilágosultságát: sorjáznak a nemes, de lustán megírt „erős” nők (Whedon plagizálja saját magát) és a papírmasé gonosz férfiak. Mindeközben pedig a nem heteroszexuális szereplőket valami rejtélyes okból amorálisnak és többnyire taszítónak ábrázolja (pedig James Norton elkényeztetett biszexuális ficsúrja a sorozat egyik legjobb figurája lehetne).

A cselekményt agyonterhelik az átláthatatlan, túlbonyolított összeesküvések és ármányok, amelyeket egy idő után a nézőnek kedve sincs kibogozni. A látvány mindenképp imponáló (ezzel nemegyszer fel is vág a sorozat), ám a különleges képességek némelyike kimondottan megmosolyogtató és értelmetlen. Whedon hatalmas igyekezettel baltázza el művét, mely egy friss és aktuális szuperhős-parafrázis is lehetett volna.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.