Titokzatos kékszemű idegenként tér vissza Johnny Depp

  • narancs.hu
  • 2025. április 16.

Mikrofilm

Day Drinker című filmben egy titokzatos vendéget alakít egy privát jachton, ahol a pultossal együtt belekeveredik egy bűnöző sötét ügyeibe. 

Közel három év telt el azóta, hogy az elmúlt évek egyik legcsúnyább sztárszakítását követően Johnny Depp megnyerte a rágalmazási pert volt felesége, Amber Heard ellen. Arról, hogyan fajult kapcsolatuk idáig, valamint a per mocskos részleteiről ebben a cikkünkben írtunk hosszabban.

Hiába győzött Depp a jog szerint, ekkor már rég elvesztette azt a hírnevét és csáberejét, ami miatt nézők milliói kedvelték meg, és ami miatt joggal tartották őt a filmvilág fenegyerekének. Különös, de szerethető figuráival futott be (Ollókezű Edward, Ed Wood, Félelem és reszketés Las Vegasban), majd a koronát A Karib-tenger kalózaival tette fel a karrierjére, melynek Jack Sparrow-jaként az egész franchise motorjának számított. Ahogy azonban egyre több epizód készült a filmből, úgy kopott el a figura és Depp sármja is. Beleragadt ebbe a különcszerepbe, egy idő után pedig nem maradt más belőle, mint a giccs, a manír és az önismétlés. Az egykori sikergyárosból fáradt veterán vált, aki pénz helyett már inkább bukásokat hoz: A magányos lovas, a Transzcedens és a Mortdecai is elhasalt a kasszáknál, és egyre több hír szólt Depp problémás viselkedéséről, alkohol- és droghasználatáról. A Heard-ügy tehát egy eleve megtépázott hírnevű színészt ért el; nem csoda, hogy Deppet még azelőtt kirúgták a Legendás állatok-sorozatból, hogy ítélet született volna a rágalmazási ügyében.

Ebben az időben Hollywood egyik legfoglalkoztatottabb színészéből valódi számkivetett lett, aki csak függetlenfilmekben kapott szerepeket. Így készült el 2018-ban Hazugságok városa és a Richard búcsút mond. Egy évvel később újabb függetlenfilm következett, ez volt A barbárokra várva. A Minamata ezektől némileg sikeresebb volt, ebben W. Eugene Smith fotóst alakította, a kritikusokat is meggyőzve; 2022-ben ez a film nyerte el az Oscar „nézők kedvence” kategóriáját, mely egyfajta elhibázott lépés volt az Akadémia részéről, hogy a fiatalok számára is vonzóbbá varázsolják az Oscart. Petíció indult, hogy hozzák Deppet vissza A Karib-tenger kalózai-szériába, megtarthatta ekkoriban valószínűleg fő jövedelmének számító reklámszerződését a Diorral, az európai filmfesztiválokon díjakat kapott. Elkezdte önmagát is úgy keretezni, mint a cancel culture áldozatát, a közönség pedig láthatóan vevő volt erre az értelmezésre. A 2023-as Cannes-i filmfesztiválon hétperces álló ovációt kapott, mint a Jeanne du Barry - A szerető főszereplője – ez volt az egyik visszatérési kísérlete, amely során először színészkedett francia nyelven.

 
Johnny Depp a rendezésében Modi - Three Days on the Wing of Madness címmel készült életrajzi dráma bemutatóján a 72. San Sebastián-i Nemzetközi Filmfesztiválon 2024. szeptember 24-én
Fotó: MTI/EPA/EFE/Javier Etxezarreta
 

Az igazi, nagybetűs VISSZATÉRÉS azonban még hátravan – de a hírek szerint nem kell már sokat várnunk rá. Johnny Depp ugyanis ismét szerepet kapott egy igazi hollywoodi produkcióban: ő a Day Drinker című film egyik főszereplője. Ez ugyan valószínűleg nem kelt akkora hírverést, mintha ismét kalóznak öltözne, de bizonyítja, hogy nem ciki és elítélendő már vele dolgozni.

A Day Drinkerben egy titokzatos vendéget alakít egy privát jachton, ahol a pultossal együtt belekeveredik egy bűnöző sötét ügyeibe. A bűnözőt az a Penélope Cruz alakítja, aki többször játszott már együtt Depp-pel: a 2001-es, a Betépve című filmben, A Karib-tenger kalózai negyedik felvonásában és a Gyilkosság az Orient expresszen 2017-es feldolgozásában, amely a színész egyik utolsó stúdiófilmje volt. A most készülő film mögött a Lionsgate stúdió áll, aminek fejese, Adam Fogelson szerint a film egy remek ötletet ötvöz elképesztő fordulatokkal. A rendező az a Marc Webb lesz, akit olyan filmjeiről ismerhetünk, mint az 500 nap nyár vagy A csodálatos Pókember-sorozat.

Ugyan a forgatás csak most kezdődött el, de Deppről máris kiszivárogtak képek, melyeken hosszú, ősz haját összefogva, elegáns öltönyben italozik, tengerkék szemével a távolba meredve. Ha ez nem lenne elég, a színész máris leütötte következő projektjét: magát a Sátánt fogja alakítani Terry Gilliam (Gyalog galopp, Brazil, Doctor Parnassus és a képzelet birodalma) legújabb filmjében, a The Carnival at the End of Daysben, melyben a Jeff Bridges alakította Isten úgy dönt, eltörli az emberiséget, akik csak arra számíthatnak, hogy Depp Sátánja valahogy megmenti őket.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.