Jön a doktorkommandó!

  • narancsblog
  • 2013. május 28.

Narancsblog

A Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézetet két éve hozták létre mint az egészségügyért felelős miniszter irányítása alatt álló központi hivatalt. A csak GYEMSZI-ként emlegetett csúcsintézményről e két év alatt nem sokat hallottunk, ám most felderengett a fény az alagút végén. Az Index kiderítette, hogy az „Egyes egészségügyi és egészségbiztosítási tárgyú törvények módosításáról” szóló törvényjavaslat GYEMSZI-ről szóló része kimondja: a szervezetnek házkutatási és lefoglalási jogosítványa is lesz.

De miért?

Hogy előállítsák özv. Kovácsnét, aki az éjjeliszekrényében a megengedettnél több vízhajtót tartott? Bebizonyítsák, hogy Oborzil Jenő nem rendeltetésszerűen használja az ágytálat? Vajon tárgyi bizonyíték lesz a padláson talált medicinlabda, hogy a házban illegális gyógytorna zajlik? Hajnalban jönnek majd, lefüggönyzött fehér autóval? És lesz fegyverük is, vagy csak vérnyomásmérőt használhatnak?

Amúgy mire való a rendőrség?

A törvényjavaslat benyújtói szerint minden bizonnyal már csak ez hiányzott, hogy megvalósuljon a GYEMSZI honlapján emlegetett egészségügyi struktúraváltás. Nem lepődnénk meg, ha kiderülne, komolyan gondolják, hogy kizárólag ezen múlik.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."