Jön a doktorkommandó!

  • narancsblog
  • 2013. május 28.

Narancsblog

A Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézetet két éve hozták létre mint az egészségügyért felelős miniszter irányítása alatt álló központi hivatalt. A csak GYEMSZI-ként emlegetett csúcsintézményről e két év alatt nem sokat hallottunk, ám most felderengett a fény az alagút végén. Az Index kiderítette, hogy az „Egyes egészségügyi és egészségbiztosítási tárgyú törvények módosításáról” szóló törvényjavaslat GYEMSZI-ről szóló része kimondja: a szervezetnek házkutatási és lefoglalási jogosítványa is lesz.

De miért?

Hogy előállítsák özv. Kovácsnét, aki az éjjeliszekrényében a megengedettnél több vízhajtót tartott? Bebizonyítsák, hogy Oborzil Jenő nem rendeltetésszerűen használja az ágytálat? Vajon tárgyi bizonyíték lesz a padláson talált medicinlabda, hogy a házban illegális gyógytorna zajlik? Hajnalban jönnek majd, lefüggönyzött fehér autóval? És lesz fegyverük is, vagy csak vérnyomásmérőt használhatnak?

Amúgy mire való a rendőrség?

A törvényjavaslat benyújtói szerint minden bizonnyal már csak ez hiányzott, hogy megvalósuljon a GYEMSZI honlapján emlegetett egészségügyi struktúraváltás. Nem lepődnénk meg, ha kiderülne, komolyan gondolják, hogy kizárólag ezen múlik.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.