Miután Kovács Zoltán összekeverte a gerillát a gorillával, feltette a Gorillaztól a Gorillazt

  • - palosm -
  • 2019. július 28.

Narancsblog

Yeah yeah yeah, i'll pay, when tomorrow, tomorrow comes today.

Szombaton írtuk meg, hogy Kovács Zoltánnak, a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkárának nem sikerült Twitteren összefoglalni szeretett miniszterelnöke mondatait, és "Soros ideológiai gerillái" helyett "ideológiai gorillákat" írt.

Túl gyorsan gépelt, magyarázkodott.

Azt nem tudjuk, hogy melyik kifejezésnek van kevesebb értelme, az "ideológiai gerillának" vagy az "ideológiai gorillának" (s ez némileg akár fel is mentheti a kommunikációért felelős államtitkárt), mindenesetre erről a szép, a lényeget láttató tévesztésről óhatatlanul eszünkbe jut az írógép és a majom története.

Más néven a végtelenmajom-tétel.

A tétel szerint ha egy majom korlátlan ideig ütöget egy írógépet, akkor majdnem biztos, hogy le fogja írni Orbán Viktor összes beszédének szövegét.

false

Bocsánat, a tétel eredetileg összetett és értelmes, sőt kifejezetten bonyolult szöveget hoz példának — William Shakespeare életművét.

De a lényeg éppen az, hogy Orbán beszédeivel is ugyanúgy működik.

Végtelen idő alatt egy gorilla például majdnem biztosan leírná Kovács Zoltán összes sajtótájékoztatójának szövegét, beleértve azokat is, amiket még el sem mondott.

Hibákkal együtt.

Talán ezt sejthette meg (a déjà vu: hiba a mátrixban) Kovács, a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkára, amikor luxusautójával Tusványosról hazafelé tartva a naplementében betette ájfónjáról a Gorillaztól a Tomorrow Comes Today című pazar, meglehetősen melankólikus dalt a Gorillaz című lemezről.

Majd mindezt kiposztolta Facebookra.

A szám amúgy arról szól, hogy a digitális világban megszűnik az idő, elidegenedünk a jelentől, és tulajdonképpen minden nap a jövőt éljük meg.

Ilyen szép sorok van benne, hogy "the digital won't let me go".

De bemásolnunk két másik versszakot is.

"Yeah yeah yeah
I'll pay (yeah yeah yeah)
When tomorrow
Tomorrow comes today"

"Stereo, I want it on
It's taken me far too long
Don't think I'm all in this world
Don't think I'll be here too long"

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.