Miután Kovács Zoltán összekeverte a gerillát a gorillával, feltette a Gorillaztól a Gorillazt

  • - palosm -
  • 2019. július 28.

Narancsblog

Yeah yeah yeah, i'll pay, when tomorrow, tomorrow comes today.

Szombaton írtuk meg, hogy Kovács Zoltánnak, a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkárának nem sikerült Twitteren összefoglalni szeretett miniszterelnöke mondatait, és "Soros ideológiai gerillái" helyett "ideológiai gorillákat" írt.

Túl gyorsan gépelt, magyarázkodott.

Azt nem tudjuk, hogy melyik kifejezésnek van kevesebb értelme, az "ideológiai gerillának" vagy az "ideológiai gorillának" (s ez némileg akár fel is mentheti a kommunikációért felelős államtitkárt), mindenesetre erről a szép, a lényeget láttató tévesztésről óhatatlanul eszünkbe jut az írógép és a majom története.

Más néven a végtelenmajom-tétel.

A tétel szerint ha egy majom korlátlan ideig ütöget egy írógépet, akkor majdnem biztos, hogy le fogja írni Orbán Viktor összes beszédének szövegét.

false

Bocsánat, a tétel eredetileg összetett és értelmes, sőt kifejezetten bonyolult szöveget hoz példának — William Shakespeare életművét.

De a lényeg éppen az, hogy Orbán beszédeivel is ugyanúgy működik.

Végtelen idő alatt egy gorilla például majdnem biztosan leírná Kovács Zoltán összes sajtótájékoztatójának szövegét, beleértve azokat is, amiket még el sem mondott.

Hibákkal együtt.

Talán ezt sejthette meg (a déjà vu: hiba a mátrixban) Kovács, a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkára, amikor luxusautójával Tusványosról hazafelé tartva a naplementében betette ájfónjáról a Gorillaztól a Tomorrow Comes Today című pazar, meglehetősen melankólikus dalt a Gorillaz című lemezről.

Majd mindezt kiposztolta Facebookra.

A szám amúgy arról szól, hogy a digitális világban megszűnik az idő, elidegenedünk a jelentől, és tulajdonképpen minden nap a jövőt éljük meg.

Ilyen szép sorok van benne, hogy "the digital won't let me go".

De bemásolnunk két másik versszakot is.

"Yeah yeah yeah
I'll pay (yeah yeah yeah)
When tomorrow
Tomorrow comes today"

"Stereo, I want it on
It's taken me far too long
Don't think I'm all in this world
Don't think I'll be here too long"

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.