Vajon miért cserélte géppisztolyra a Bibliát a miniszterelnök fia?

  • narancs.hu
  • 2021. január 17.

Narancsblog

Orbán Gáspár 40 milliós pályamódosítása csak az ellenségnek fáj.

„Ahogy Jézus földi szolgálata is három és fél évig tartott, a mi küldetésünk is így ér véget ebben a formában, és indít el valami nagyobbat. Illetve még egy ok: van egy látásmódunk arra, hogy Isten szeretetforradalmat indít Magyarországon” – nyilatkozta a hvg.hu-nak 2019 márciusában Orbán Gáspár abból alkalomból, hogy három és fél után zárórendezvénnyel búcsúzott a hívektől a Felház nevű keresztény közösség.

A szeretetforradalom sajnos nagyon elmaradt, három hónappal később pedig csak véletlenül, a városi televízió vágóképéből derült ki, hogy Orbán Viktor fia

talpig terepszínben

tette le katonai esküjét Szolnokon  miután elvégezte a Magyar Honvédség kiképző tanfolyamát. A meglepetést csak fokozta, hogy míg Orbán Gáspár korábban az ellenzéki sajtóban is kedvvel ecsetelte Istenhez fűződő meghitt kapcsolatát, azóta megnémult. Pontosabban fegyelmezetten hallgat, így egyhamar bizonyosan nem fogjuk megtudni, hogy kinek-minek a sugallatára cserélte a Bibliát a géppisztolyra, s mivé lett szegény szeretetforradalom, de azt sem, hogy mik a távolabbi tervei. Mostanáig csak annyit tudtunk, hogy tavaly augusztus 20-án letette a tiszti esküjét a Kossuth téren.

De amíg annak idején Orbán Ráhel azzal vágott vissza az azt firtató kérdésre, miből telik neki a lausanne-i École Hoteliere-ben megkezdett 15 millió forintos tandíjra, hogy „férjemmel önálló családunk van, saját lábunkon állunk, saját erőnkből boldogulunk, saját életünket éljük”, 

Orbán Gáspárnak már nem kell magyarázkodnia.

A Honvédelmi Minisztérium szerint a brit elitképzésre bárki katona jelentkezhetett, majd „az állományilletékes parancsnok az elvégzett szakmai munka, kiképzési eredmény, és a tiszti attitűd összesített értékelései alapján választotta ki a résztvevőket”, Orbán mellett még két magyar katonát.

Vagyis Orbán Gáspárnak nem kellett saját lábára állnia, tanulmányait a magyar adófizetők állták, bár úgy tűnik, hogy e tényt – érthetetlen okokból – egyszerűen tabusította a kormányoldal. „A Honvédelmi Minisztérium visszautasítja a baloldali képviselők vádjait, és természetesen nekik, gyermekeiknek is ugyanolyan lehetőséget biztosít a honvédséghez való jelentkezésre, mint bárki másnak, és katonaként számukra is nyitva áll a lehetőség – a feltételek teljesítése esetén – külföldi képzések elvégzésére” – így a minisztériumi közlemény, de mivel Orbán Gáspár nevét nem merik leírni, csupán sugallják, hogy aki úgy véli, hogy a NB I-et is megjárt, s nemrég bezupált katonát nem az „elvégzett szakmai munka, kiképzési eredmény, és a tiszti attitűd összesített értékelései alapján” választották ki, az nem csak rosszindulatú, de egyenesen ellenség.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.