Habony és a Nézőpont Intézet

  • 2013. február 28.

Olvasói levelek

Facebook-üzenetben kért helyreigazítást lapunktól Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet szakmai vezetője. Mráz Ágoston szíves közlése szerint Habony Árpád – szemben a lapunk 2011. szeptember 1-jei számában megjelent Habony-portré állításával – nem 2008-ig volt a Nézőpont Intézet igazgatója, hanem már 2006. június 2-án lemondott a Nézőpont Intézet Zrt. jogelődje, az Europtimus Zrt. igazgatósági tagságáról. A kérésnek, jóllehet egy évvel és öt hónappal a sajtó-helyreigazítás iránti igény benyújtásának törvényes határideje után érkezett, lapunk természetesen ezennel helyt ad. Mráz Ágoston Sámuel említett üzenetében úgy véli, ez a téves információ azt a benyomást keltheti, hogy Habony a Nézőpont tisztségviselőjeként tette azt, amit a bíróság elítélt – lapunktól pedig mi sem áll távolabb, hogy ennek a benyomásnak bármilyen módon tápot adjon.

A Habony-portrét pedig itt ajánljuk olvasóink figyelmébe.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.