Írók a pult mögött

  • 2012. május 29.

Snoblesse

Esterházy, Parti Nagy, Grecsó, Kemény és még sokan mások az Írók Boltja pultja mögött.


Fotó: Sióréti Gábor

Könyvet pult alatt látni annyit tesz, jól fogy a mű. Írót pult mögött látni annyit tesz… Vagy annyit, hogy komoly pályamódosításra került sor a művész életében, vagy annyit, hogy rendhagyó író-olvasó találkozó zajlik éppen, miként most is, az Írók Boltjában. Népszerű íróink veszik át a pultos teendőket ezen az estébe hajló délutánon, s bár felülmúlni alighanem képtelenség az Írók Boltja megszokott csapatát, de alighanem nem is ez a cél. Hanem az, hogy kiderüljön, mit ajánl a pult mögött állomásozó Grecsó Krisztián, Kukorelly Endre, Márton László, Bán Zsófia, Keresztury Tibor, Esterházy Péter, Kántor Péter, Erdős Virág, Parti Nagy Lajos, Kemény István és még sokan mások.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.