Jameson CineFest Filmfesztivál

  • 2012. szeptember 1.

Snoblesse

A legmenőbb nemzetközi filmfesztiválok kínálatából ad válogatást a miskolci rendezvény.
Oliver Stone: Vadállatok


Oliver Stone: Vadállatok

 

Oliver Stone-nal és két nagybani, kaliforniai marihuánatermesztővel indít a miskolci filmfesztivál: Don Winslow regényének (Barbár állatok) hollywoodi filmváltozatában (Vadállatok) annyi a sztár (John Travolta, Benicio Del Toro, Salma Hayek és így tovább), hogy Uma Thurman a kivágott jelenetek között végezte. A fesztiválon mutatkozik be az osztrákok lelkiismeretének szerepében rendkívül lehangoló filmeket készítő Ulrich Seidl (Kánikula) új filmje, a Szerelmet a feketepiacról, Clive Owen Hemingway-t alakítja Nicole Kidman oldalán Philip Kaufman tévéfilmjében (Hemingway & Gellhorn), a Varga Katalin balladáját jegyző Peter Strickland az olasz giallohorrorok előtt emeli meg kalapját második filmjében (Berberian Sound Studio) – és ezzel elérkeztünk a versenyszekcióhoz, amelyben olyan filmek szerepelnek, mint Craig Zobel heves fesztiválreakciókat kiváltó Compliance című műve, Jim Sheridan lányának, Kirsten Sheridannek a rendezése (Dollhouse), a román újhullámot képviselő Radu Jude Mindenki a mennybe megy című filmje, vagy a Beasts of the Southern Wild, melyet, ahol csak megfordult a világ nagy fesztiváljain, mindenhol kitörő lelkesedés fogadott.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.