Mahler-napok

  • 2014. szeptember 26.

Snoblesse

Faltól falig Mahler a Fischer Iván vezette Budapesti Fesztiválzenekar jóvoltából.
false

Tudják, kinek van a legnagyobb Mahler-gyűjteménye a világon? Naná, hogy egy magyarnak:

„A gyűjtemény negyvenévnyi szisztematikus munka eredménye, Mahler műveinek összes fellelhető felvételét tartalmazza. Amikor elkezdtem, akkor jelent meg Jerome F. Weber Mahler-diszkográfiája, és először az abban szereplő lemezeket próbáltam meg összegyűjteni. 1984-ben megjelent a Mahler-diszkográfiám első kiadása, amit 1994-ben követett a második, 2010-ben pedig a legújabb, harmadik kiadás készült el” – mondta el a Narancsnak Fülöp úr, a gyűjtő (interjú vele itt), de azért nem csak Mahler-lemezekben, hanem Mahler-játszásban is nagyhatalom vagyunk. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Budapesti Fesztiválzenekar Mahler-ünnepe, amely ezen az őszön újraéled a Mahler-napok keretében.

Felcsendül a derűs IV. szimfónia, amiben egy gyermek látomásai jelennek meg a mennyországról, és az Egy vándorlegény dalai című, önéletrajzi ihletésű ciklus, amely egy szeszélyes, viszonzatlan szerelemről mesél. A Mahler-program Richard Strauss Négy utolsó énekével egészül ki.

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.