Vaknyugat: a Bérczes-verzió

  • 2013. február 15.

Snoblesse

Ahová nézünk, McDonagh. Bérczes László is megrendezte a Vaknyugatot.


Martin McDonaghnál nehezen találni felkapottabb színpadi szerzőt manapság, és ez esetben a hype teljességgel indokolt – még egy olyan kevésbé fajsúlyos darabban is, mint amilyennek a 2010-ben bemutatott A Behanding in Spokane bizonyult, akadt három-négy igen jó geg (és akadt egy Christopher Walken, aki elvitte a hátán az egész Broadway-előadást). A manapság inkább filmrendezőként (Erőszakik, A hét pszichopata és a Si-cu) aktív és tarantinóul igen jól beszélő művész a kilencvenes évek második felében indította színpadi munkásságát olyan nálunk is játszott darabokkal, mint a Leenane szépe, a Kripli, a Koponya Connemarában, vagy az 1997-es Vaknyugat (leánykori nevén The Lonesome West). És akit még ez sem győzött meg a szerző népszerűségéről, az most figyeljen, mert a pesti színházak immár nem egy, hanem két különböző produkcióban játsszák a Vaknyugatot: nemrég Gothár Péter rendezésében mutatták be a darabot az Átrium Film-Színházban, a Tháliában viszont Bérczes László értelmezésében és a kaposvári Csiky Gergely Színház előadásában látható az isten háta mögött békétlenül éldegélő és egymás nagybani izélgetésére felesküdött ír testvérpár, Coleman és Valene története. Kezdés: 19.30 órakor.

Figyelmébe ajánljuk