Baleset a Nemzetiben: a rendőrség az ügyelőt gyanúsította meg, de alaptalanul

  • narancs.hu
  • 2024. május 9.

Színház

A meggyanúsított férfi panasszal élt, az ügyészség pedig jogosnak találta a panaszát. 

Már nem gyanúsítottja a Nemzeti Színházban történt baleset ügyében zajló nyomozásnak a színház ügyelője – írja a kormánypárti Magyar Nemzet.

Mint ismert, tavaly novemberben a Nemzet Színház Rómeó és Júlia-előadása közben súlyos balesetet szenvedett két színész, Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó. A színészek a színészek a vastraverzekkel felépített díszlet felső emeletéről zuhantak le, az előadást félbeszakították, a sérült művészeket azonnal kórházba szállították

A színházat igazgató Vidnyánszky Attila előbb lemondott posztjáról, majd Csák János kulturális és innovációs miniszter nem fogadta el lemondását, végül maradt is, a színházon belüli vizsgálat pedig arra jutott, hogy nincs egyszemélyi felelős, "a körülmények alakulásának szerencsétlen volta eredményezte a sajnálatos eseményeket. 

A rendőrség viszont még a baleset után nyomozást indított az ügyben, az Index hétfői információi szerint pedig végül a színház ügyelőjét hallgatták ki gyanúsítottként. 

A Magyar Nemzet most a Fővárosi Főügyészségtől viszont azt a tájékoztatást kapta, hogy "a gyanúsítottként kihallgatott férfi panasszal élt a gyanúsítás ellen. A Budapesti IX. Kerületi Ügyészség a panaszt, valamint a nyomozás iratait megvizsgálta, és a panasznak helyt adott, ezért a férfi gyanúsítotti jogállása megszűnt".

Az ügyelőt tehát alaptalanul gyanúsították meg, felelőse a balesetnek továbbra sincs. A megsérült színészek márciusban ügyvédhez fordultak az elmaradt kártérítésük kifizetéséért

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.