rés a présen

Csak a kezemet figyelje!

  • rés a présen
  • 2022. október 19.

Színház

Kelle Botond illuzionista

rés a présen: Mikor kezdtél el a bűvészettel foglalkozni, és hogyan lettél a történetírója a műfajnak?

Kelle Botond: Tízéves koromban a kezembe került Rodolfo életrajzi könyve, onnantól kezdve érdekelt a bűvészet, és 17 évesen írtam is egy könyvet a magyar bűvészet történetéről. Több olyan magyar előadó van, akikről nagyon kevesen tudnak ma már, de a maguk korában világhírűek voltak. Most Hajnóczy Soma bűvészvilágbajnokkal közösen az Illúzió mesterei című produkciót szervezem jó pár éve, és ezzel járjuk az országot. Minden évben egy új műsort állítunk színpadra, amelyben a legkiválóbb hazai bűvészekkel dolgozunk együtt, és külföldről is hívunk előadókat.

rap: Kik a mai magyar bűvészvilág legjobbjai?

KB: Sok kiváló magyar bűvész van, akiket nem ismer a hazai közönség, mert óceánjáró luxushajókon dolgoznak vagy Dubaiban, esetleg Las Vegasban. Itthon a leginkább Hajnóczy Somát ismerik, de rajta kívül is számos kiváló bűvész dolgozik: Nagy-Molnár Dávid, Galambos Fecó, Holcz Gábor, Lui, Badár Tamás, Párkányi Kolos. Magyarország kiváló ebben a műfajban.

rap: Milyen alműfajai vannak a bűvészetnek?

KB: Pont ezt veszi végig a Spektrum tévével közösen készített Abrakadabra című új sorozatunk. Vannak a nagyszínpadi illúziók, amikor például hölgyeket fűrészelnek ketté, nagy méretű tárgyakat tüntetnek el, ebben utazik David Copperfield. Van a „zsebtolvajlás”, amikor a nézők értékeit veszi el a bűvész az órától a nadrágtartóig, Rodolfo ezzel lett világhírű.

A mentalizmus vagy gondolatolvasás egy másik válfaja a bűvészetnek, amelyet én is művelek. Ezeken kívül van még a szabadulóművészet, amelynek Houdini volt a legendás alakja, ma pedig David Merlini; a „kézügyességi bűvészet”; és a modern bűvészet, mely az aktuális modern technikát használja, például az elektronikus kütyüket.

rap: Mikor lesz látható az Abrakadabra című sorozat?

KB: Október 23-án 17 órakor lesz premier a Spektrumon, aztán minden héten jönnek az új részek. Az egyórás epizódokban nem csak a műfajokról és a bűvészet történetéről beszélünk, de rekonstruált jelenetekkel, illetve archív felvételekről meg is mutatjuk a trükköket.

rap: Miért Keresztes Tamás színészt választottátok műsorvezetőnek?

KB: Föl se merült bennünk más, hiszen ő igazi átváltozó művész. A színészet és a bűvészet sok szempontból rokon műfajok és azt gondolom, hogy egy jó bűvésznek jó színésznek is kell lennie, plusz a közönséggel való interakciót is jól kell vezetnie. Tamásnak bűvészkednie is kellett a munka során, és szerintem nagyon jó érzéke van hozzá. Ha valaha pályamódosításon gondolkodna, kiváló bűvész lehetne belőle.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.