Zsinórpadlás - színházi melléklet

Snoblesse Oblige 2021/38.

  • Narancs
  • 2021. szeptember 22.

Színház

Színházi programajánló

„én vagyok / az, ki ellenük szólok: nemzetszédelgők, fegyveres / sáskák ellen, akik a papírok fehér bőrét / bűneimmel tetoválják, nevem hallatára / eltorlaszolja torkukat a düh” (Bari Károly)

 

szeptember 23., csütörtök, 19.00: Mesterhármas

Eric Assous darabjának két hőse pár évnyi boldog házasság után úgy dönt, hogy bevall néhány félrelépést. Az Art-Színtér új előadását Marjai Virág, Jakab Csaba és Ozsgyáni Mihály játssza, Halasi Imre rendezte, és másnap is látható. (Bethlen Téri Színház, Bp. VII., Bethlen Gábor tér 3.)

 

szeptember 24., péntek, 18.00: Parafrázisok, kiállításmegnyitó

Fazakas Juli színésznő a pandémia alatt különleges remake-szelfiket készített híres műalkotások alapján. Az Eötvös10 vándorkiállításának újabb állomását Berzsenyi Bellaagh Ádám, a Latinovits Színház igazgatója nyitja meg, a munkákat Telihay Péter rendező méltatja. Október 24-ig látható. (Budaörsi Jókai Művelődési Ház, Budaörs, Szabadság út 26.)

 

szeptember 24., péntek, 20.00: Minden (is)

Sokszor úgy érzi az ember, hogy egyszerre nyitott és zárkózott, konzervatív és progresszív, egyszerre jön és megy, van jól és rosszul ugyanabban a pillanatban. Goda Gábor társulata ismét az ellentmondásokról mesél mozdulatokkal és szavakkal is. Másnap ismétlés. (Artus Stúdió, Bp. XI., Sztregova u. 3.)

 

szeptember 25., szombat, 19.00: Női posta – bemutató

A helyszín egy égi főposta, vagy talán központi szív-panasziroda, ahol mindenkit meghallgatnak, leg­inkább akkor, ha dalban mondja el. Oláh Ibolya színházkoncertjét Bíró Kriszta rendezte, a zenét Presser Gábor szerezte, élőben Födő Sándor és Furák Péter zenél. (Marczibányi Téri Művelődési Központ, Bp. II., Marczibányi tér 5/A)

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.