rés a présen

„Megélni Magyarországon”

  • rés a présen
  • 2023. szeptember 6.

Színház

Bot Ádám táncos

rés a présen: Mikor találtad ki, hogy kortárs táncos leszel?

Bot Ádám: Nem készültem előadó-művészeti pályára, a tánc hobbiként volt jelen az életemben, egészen a főiskoláig. Hétéves voltam, amikor édesanyám elvitt egy társastánctanfolyamra, s azonnal megszerettem, de ahogy elkezdtem versenyekre járni, elmúlt a varázs. A megmutatkozási vágy hajtott, szerettem szerepelni, de sosem voltam kompetitív alkat. Közben a bátyám elkezdett egy tánctagozatos gimnáziumot, és az év végi gálájukon láttam először mezítlábas lányokat „furcsán” mozogni a színpadon. Ez volt az első kortárstáncélményem, és azonnal tudtam, hogy én is ezt akarom csinálni.

rap: Eddig kikkel dolgoztál együtt?

BÁ: Dezső Virág, a Mozgás-Teátrum Egyesület vezetőjének növendéke vagyok, amit egy megkerülhetetlen referenciapontnak tartok a pályám szempontjából. Virágtól tanultam mindazt, amivel izgalmassá tudom tenni a színpadi jelenlétemet. Pataky Klári előadásaival a gimnazista éveim alatt találkoztam, és akkor elgondoltam, hogy ha táncos lennék, ebben a társulatban szeretnék dolgozni. Jó néhány évvel később adódott a lehetőség az első közös munkára, és közel tíz éve veszek részt a társulat előadásaiban. A meghatározó élmények között említeném még a Katona Gáborral, illetve a Ziggurat Projecttel és az L1 Egyesülettel folytatott munkákat. Utóbbinál a legemlékezetesebb Ladjánszki Márta Emily & Alice című, két táncosnőre komponált koreográfiájának felújítása két férfi táncosra.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.