rés a présen

„Megélni Magyarországon”

  • rés a présen
  • 2023. szeptember 6.

Színház

Bot Ádám táncos

rés a présen: Mikor találtad ki, hogy kortárs táncos leszel?

Bot Ádám: Nem készültem előadó-művészeti pályára, a tánc hobbiként volt jelen az életemben, egészen a főiskoláig. Hétéves voltam, amikor édesanyám elvitt egy társastánctanfolyamra, s azonnal megszerettem, de ahogy elkezdtem versenyekre járni, elmúlt a varázs. A megmutatkozási vágy hajtott, szerettem szerepelni, de sosem voltam kompetitív alkat. Közben a bátyám elkezdett egy tánctagozatos gimnáziumot, és az év végi gálájukon láttam először mezítlábas lányokat „furcsán” mozogni a színpadon. Ez volt az első kortárstáncélményem, és azonnal tudtam, hogy én is ezt akarom csinálni.

rap: Eddig kikkel dolgoztál együtt?

BÁ: Dezső Virág, a Mozgás-Teátrum Egyesület vezetőjének növendéke vagyok, amit egy megkerülhetetlen referenciapontnak tartok a pályám szempontjából. Virágtól tanultam mindazt, amivel izgalmassá tudom tenni a színpadi jelenlétemet. Pataky Klári előadásaival a gimnazista éveim alatt találkoztam, és akkor elgondoltam, hogy ha táncos lennék, ebben a társulatban szeretnék dolgozni. Jó néhány évvel később adódott a lehetőség az első közös munkára, és közel tíz éve veszek részt a társulat előadásaiban. A meghatározó élmények között említeném még a Katona Gáborral, illetve a Ziggurat Projecttel és az L1 Egyesülettel folytatott munkákat. Utóbbinál a legemlékezetesebb Ladjánszki Márta Emily & Alice című, két táncosnőre komponált koreográfiájának felújítása két férfi táncosra.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.