Rátóti válaszolt Alföldinek: "pontosan tudom, hogy miben vagyok benne"

  • narancs.hu
  • 2020. szeptember 4.

Színház

Inkább privátim folytatná a párbeszédet Alföldivel. De arról biztosított, hogy a kuratórium egyetlen tagját sem vezérli sértettség vagy bosszúvágy.

Nyílt levelet írt a napokban Alföldi Róbert Rátóti Zoltánnak, aki mint ismert, a Színház- és Filmművészeti Egyetem tulajdonjogát átvevő alapítvány kuratóriumi tagja.

Üzenetében Alföldi a Nemzeti Színház színészét, a kaposvári színház egykori bukott igazgatóját barátjának nevezte, arra kérte, a kuratórium elnökével, a kárpátaljai születésű Vidnyánszky Attilával szemben képviselje jobban a magyar színházkultúrát, azt, amiben felnőtt.

Alföldi Róbert úgy fogalmazott, „mélyen hiszem, hogy nem érted, hogy mibe kerültél, és nem tudod, hogy mit képviselsz, nem tudod, hogy milyen sok múlik, múlna rajtad.”

Azt is írta, „elég sokat dolgoztam veled, őszintén mindenről beszélve dolgoztunk, és soha, semmilyen körülmények között nem derült ki számomra, mert nem mondtad, hogy Neked fájdalmas hiányod van az ügyben, hogy a keresztény, polgári világképed, ízlésed, kultúrád nem jelenhetett meg. Miért nem mondtad?”

Alföldi Rátótinak: Miért nem mondtad, hogy fájdalmas hiányod van, mert a keresztény, polgári világképed, ízlésed, kultúrád nem jelenhetett meg?

Nyílt levélben kéri Alföldi Róbert Rátóti Zoltánt, hogy kuratóriumi tagként állítsa meg az SZFE bedarálást.

Rátóti Zoltán a Mandineren közölt válaszában kávézni és beszélgetni invitálta Alföldit, és arra kérte, ne a nyilvánosság előtt üzengessenek egymásnak.

Azt írta, "szeretném leszögezni, hogy pontosan tudom, hogy »miben vagyok benne« –, hogy mit vállaltam. A kuratóriumi tagsággal vállaltam, hogy a SZFE – te is jól tudod – egyoldalú képzésében a nemzeti, keresztény értékrend is helyet kapjon. Azt is hidd el nekem, hogy a kuratórium egyetlen tagját sem vezérli sértettség vagy bosszúvágy.”

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.