Tánc

Slippery, avagy Kicsúszik a szánkon

  • Sisso
  • 2021. április 28.

Színház

A kortárs táncot és a stand-upot keresztező sorozatot indított az Aulea Alapítvány; ismert előadókat láthatunk közéleti, társadalmi problémákra reflektálni a 10–15 perces jelenetekben, akik közben táncolni, nevettetni sem szégyellenek.

Az első alkalom első előadója, a Hodworksből is ismert Molnár Csaba a The Dívöl című jelenetben abszurd, bizarr humorral kísérletezett. Lucifer vonult be itt teljes pompában, szarvakkal, flitteres bohócruhában, a Los Angeles-i show-műsorok világát idézve. Molnár konkrétan mindenét megmutatva az önelfogadásról és a gyáva né­pek hazátlanságáról szónokol. Andrássy Máté (képünkön), a hazai fizikai színház „sztárja” a Hova tegyem a kulcsot? című etűdben egyszerre idézte meg Örkény és Beckett szellemét (szakértők: Vinnai András és Fülöp László). Az elkötelezett művészek munkanélküliségét, reményvesztettségét mutatva meg, és a rejtélyt magát, hogy végül a szövegből bomlott-e ki a mozgás, vagy a mozdulatból a beszéd.

Juhász Kata orvos és táncos minden tapasztalatát (a Frenák Pál Társulattól a körzeti rendelőig) összesűrítette a Szerény javaslat című (librettó: Lóky Tamás), egy szuszra elmondott nemzeti boldogságstratégiai balettjébe. Csak boldogságvakcina legyen elég! Végül Nagy Csilla, aki mindig belerakja a csavaros eszét is a mások koreográfiáiba, a Cipollinában (Ujvári-Pintér György élő zenéjére) a választások eredményét rakta ki tarot kártyán, a miniszterelnök megrendelésére. Politikus ezotériaparódia, kontrollált transzban táncolva. A végén senki nem nevetett.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk