Pénteken (17-én) a Dunán éjfél előtt tíz perccel érdekesnek tűnő iráni film 2004-ből: Pillangó a szélben. Arról szól, hogy egy nő tíz évet ült férjeura jóvoltából, s szabadulván keresi őkelmét, és persze a gyerekét is - nem tűnik egy vígjátéknak.
Szombaton maradunk a Dunán. Este tízkor a Halálos hasonlóság című 1964-es fekete-fehér amerikai krimi megy, melyben Bette Davisből van kettő, és Karl Malden a rendőr.
Vasárnap kivárjuk az éjszakát, s fél egykor megnézzük A 22-es csapdáját, gyerekkorunk kedvenc háborús regényének (mer' mézesbödönbe mártogattak benne) 1970-es adaptációját (többek közt kedves interjúalanyunkkal, Martin Sheennel).
Hétfőn este kilenckor a Filmmúzeum adja Gazdag Gyula 1983-as franciás című cseheskedését, az Elveszett illúziókat, amiben fiatalon láthatjuk a mára a beérkezettnél is beljebb tartó színészeket. Nem biztos, hogy vége lesz a Dunán háromnegyed tizenegykor kezdő Egymásra nézvéig, de ezt úgyis annyiszor adják a tévék. Nem beszélve a ViaSat3-on 0.40-kor elsütött Van, aki forrón szeretiről.
Keddre is jut 0.40-re egy Billy Wilder-opus a ViaSat3-ra, a Legénylakás - ezen is ott leszek. Mazochisták előtte megnézhetik kilenctől a Filmmúzeumon az "riást Jimmy Deannel és Rock Hudsonnel.
Szerdán este nyolckor Madárijesztő 1973-ból a Cinemaxon, hajnali fél négy után pedig a Törvénytől sújtva. A Madárijesztővel (Gene Hackman, Al Pacino) sajnos súlyosan konkurál a Dunán nyolc ötvenkor induló Erőszakos cselekmény (1949, ff, am. krimi), amit ugye Fred Zinnemann rendezett (Smaci ajánlásával).
Csütörtökön éjszaka Fellini vagy egy norvég horror? 0.30-kor a Filmmúzeumon Országúton, 1.30-kor a Cinemaxon Hideg préda.
Pénteken karácsony van, a szeretet ünnepe, s tudom, hogy kegyedék is nagyon szeretik a tévét. Tehát nyolckor a Cinemaxon Hollywoodi lidércnyomás (gondolom, nem kell bemutatni: Barton Fink), Fellini ismét 0.30-kor, ismét a Filmmúzeumon: Cabiria éjszakái. Délelőtt 10.50-kor és éjjel 1.20-kor a ViaSat3-on Római vakáció 1953-ból, a Dunán nyolckor meg A pármai kolostor első része 1948-ból.
Szombaton gyomorrontás.
Vasárnap Clint Eastwood egy viszonylag korai (1982-es) rendezése, ami se nem western, se nem krimi, hanem a maestro harmadik szenvedélye, a jazz előtt hódoló lazulás, a Lebujzenész (este fél tizenegykor a Dunán).
Az ünnepi alkalomra tekintettel nemcsak arra kérem magukat, hogy ne tévézzenek, de arra is, hogy ne vegyenek tévét karácsonyra!