Isaura kitörölhetetlen folt
a magyar tévénézési szokások múltjának abroszán, vele kezdődött ugyanis a változó korban lévő, a mosóporreklámok és a nehéz napok közti űrt kitölteni szándékozó országunk szappanopera-hisztériája. A mostohalány azt adta a népnek, amire az anyaöl óta vágyott: mesét habbal, ráadásul a magyar ugarra nyomokban sem emlékeztető brazil ismeretlenség egzotikumával együtt, de úgy, hogy sorsa bizonyos pontokon szimbolikusan egybefonódott Iluskáéval vagy Ludas Matyiéval. A toboz sújtotta őzike tekintetű leány még a telenovelláknak abból a generációjából érkezett, amelyekben a történetek az idősödő fekete rabszolgák bölcsességén alapultak, bizonyos történelmi tényekre referáltak, és általában 18-19. századi városi környezetben játszódtak.
Natalia Oreiro tíz évvel később Lucelia Santos 007-es verziója. Szolgál és véd, akár Charlie angyala. Turbólány, akit már csak azért is tisztelhetünk, mert amellett, hogy legalább annyira tehetséges, mint bármelyik helyi kortársa - köztudott, hogy az uruguayiak született színészek és énekesek -, annyit dolgozott az imidzsén, hogy talán csak Madonnához lehetne hasonlítani keménységét és önbecsülését. Cselédlány az övéi között, egy montevideói matrackészítő gyári munkás és egy fodrásznő gyermeke, de lázadása mintaértékű, hiteles, és tovább- terjed, mint egy dél-amerikai szappanopera karikírozása.
Egy Vad angyal-epizód
koreográfiája a következő: a lassú kezdés a valóságos idő múlásához közelítő filmidőbe úszik át. A gyengébbek kedvéért még ebből a vadnak egyáltalán nem nevezhető tempóból is visszavesznek egy-egy önmarcangoló monológ kedvéért, amikor a hős fekszik, ül, ténfereg a hálószobában, és szavakban lepereg előtte az addigi élete, majd megmagyarázza, mit miért fog tenni az ármány ellen, a szerelem érdekében - súlyosabb részekben az öngyilkosság gondolatával játszik a párnán. A látványelemek sem zavarnak be túlságosan. A rendezők többnyire a zárt tereket kedvelik, lévén ott lehet jó hosszan nagy dolgokról beszélni, a kamera ráközelít az egyszerű érzelmeket kifejező arcokra, ami által csalhatatlanul mélyebben ismerhetjük meg a hősök karakterét. Gonosz, kárörvendő, őszinte, naiv, kétségbeesett, szerelmes. Nagyjából ezek a gesztusok variálódnak olyan sugalmazások kíséretében, mint: bevallja, hazaérkezik, rajtakapja, fejéhez vágja az igazságot, elárulja, lecselédezi, odaadja féltve őrzött, azonnal beleszeret, azt hazudja, vagy: a segítőkész béresek tehetetlenek. Amikor a dolog folytathatatlannak tűnik, gyorsan ráerősítenek egy nótával, így gyakorlatilag fájdalommentessé teszik a földközeli gondokat.
Natalia Oreiro a
Gazdagok és szépek
című, elviselhetetlenül ostoba és bizarr argentin sorozatban tűnt fel; a kissé decensebb Vad angyal sztárjaként megismert 23 éves szépség tizenkét évesen már reklámfilmekben szerepelt. Mivel sikerre vágyott, áttelepült Argentínába, hogy tizenhat évesen elkezdje a szólókarrierjét egy brazil táncos-énekes híresség oldalán. Az új haza befogadta, és New Yorkba küldte, hogy argentin bőrbe bújt sztárénekesnőt alakítson egy filmben. Aztán beindult a karrierje, de közben forgatókönyveket írt, többek között a Vad angyalét is, amely sikerének talán az a titka, hogy úgy lett összeollózva százezer szappanoperából, hogy azoknak a gyengeségét is kidomborítsa. Ráadásul a film címzenéjét is saját maga énekelte fel. Az igazi kitörést, amihez a népszerűséget a szappan- operák által szerezte meg, egyértelműen a rocksztárság jelenti számára. A Tu Veneno (A te mérged) című albuma nálunk is aranylemez lett, holott alig hallottunk még róla. A pop-rock lemez latin döggel tartalmaz balladákat, bluest és flamencót is, de igazán specifikus jellege abból adódik, hogy olyan újgótikus stílust igyekszik teremteni, amely Oreirót Robert Smith és Spawn közös nejéhez teszi hasonlóvá. Videoklipjein akrobatikai tudását és testének idomait kihasználva, tudatosan egy főszerepért hajt a következő Mission Impossible-részben. Ráadásul az életben köpködni sem szokott, nem úgy, mint Miliként a Vad angyalban.
- sisso -
Még kér a nép
A vad angyal beljebb fészkelte magát a TV 2 nézői maradék szürkeállományába, miután itt-tartózkodásának pár napja alatt a szóban forgó tévécsatorna állandó műsorainak is főszereplője lett a napi betevő epizódon kívül. Egész napos családi mozivá nőtte ki magát. A szilveszteri Dáridóban vadító bőrszerelésben énekelt el néhány számot a lemezéről. Jakupcsek Gabriellát is sikerült egy alkalomra kiszorítania a Férfisztriptíz ringjéből. Csiszár Jenő egy Női sztriptíz keretében vetkőztette meztelenre, vagyis hozta életközelbe az argentin sztárt, kijelentvén, hogy egy csókjáért még a fanszőrzethez hasonlatos szakállát is levágatná. A további sztárinterjúkról, Natalia jótékonysági körútjairól és a Vad angyal további részeiről a TV 2 hivatalos honlapján bővebben olvashatunk.
Ullmann Mónika sem habozott megőrülni, és az első önálló lemezén a Vad angyal főcímzenéjét is elénekli, természetesen magyarul.
A sztár újabb akciójára sem kell sokat várni, mert Natalia tavasszal a saját együttesével turnézik majd nálunk, és bebizonyítja, hogy énekesnőnek sem utolsó. Hogy ki lesz a következő, az csak idő kérdése, mert ennek a gyermekbetegségnek a gödréből nem mászunk ki soha.
- s -