Tévétorrent

Bedarálnak hirtelen - Cult

Tévétorrent

Metanarratíva, manipuláció és paranoia - ezek a hívószavai e horrorként, de legalábbis misztikus thrillerként kiárult sorozatnak. Amúgy sorozat egy sorozatról, aminek az alapkérdése kissé már túlhaladott, a televíziózás kezdetének nézői szorongását idézi fel (ti. milyen hatással lehet egy sorozat a rajongóira).


A történet két síkon szalad: jobbról jön egy újságíró (Matthew Davis a Vámpírnaplókból) és a nézőkért aggódó lelkes produkciós asszisztens (Jessica Lucas), akik nyomozni kezdenek a Cult című, nagy sikerű sorozat mögötti szektához kapcsolható eltűnéses esetek után. A Cult maga tehát a beillesztett sorozat, aminek a szálait ugyancsak érdemes követnünk: egy furcsa szektáról szól, amelynek vezetője a Cipolla-szerű Billy Grimm (Robert Knepper, T-bag hű megformálója a Szökésből). A szekta beavatási szertartásokkal, emberrablásokkal és a Fűrészből koppintott "light" gyilkosságokkal igyekszik érvényesíteni ideáit. Amikor egy tag kilép a soraikból, és nyomozni kezd utánuk... Míg azonban a sorozatbéli sorozat rengeteg pénzt hoz, egyre több lesz a rejtély, de a rendező-forgatókönyvírót (Stephen Rae) még sose látta senki, viszont hasonló gyilkosságok és eltűnések kezdik tizedelni a rajongótábort. Talán nem is fikció Rae produkciója, hanem saját szektájának éhes terjeszkedése?

Nem horrort kapunk, csak majdnem, de a paranoia, a "ki kit figyel és manipulál" élménye ügyesen átmászik a nézőbe, s minden okunk meg is van a félelemre, hisz a végefőcím elsőként Stephen Rae-t nevezi meg készítőként... Mi lesz mind a két sorozattal, ha menet közben mi is eltűnünk?

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.