Tévétorrent

Bedarálnak hirtelen - Cult

Tévétorrent

Metanarratíva, manipuláció és paranoia - ezek a hívószavai e horrorként, de legalábbis misztikus thrillerként kiárult sorozatnak. Amúgy sorozat egy sorozatról, aminek az alapkérdése kissé már túlhaladott, a televíziózás kezdetének nézői szorongását idézi fel (ti. milyen hatással lehet egy sorozat a rajongóira).


A történet két síkon szalad: jobbról jön egy újságíró (Matthew Davis a Vámpírnaplókból) és a nézőkért aggódó lelkes produkciós asszisztens (Jessica Lucas), akik nyomozni kezdenek a Cult című, nagy sikerű sorozat mögötti szektához kapcsolható eltűnéses esetek után. A Cult maga tehát a beillesztett sorozat, aminek a szálait ugyancsak érdemes követnünk: egy furcsa szektáról szól, amelynek vezetője a Cipolla-szerű Billy Grimm (Robert Knepper, T-bag hű megformálója a Szökésből). A szekta beavatási szertartásokkal, emberrablásokkal és a Fűrészből koppintott "light" gyilkosságokkal igyekszik érvényesíteni ideáit. Amikor egy tag kilép a soraikból, és nyomozni kezd utánuk... Míg azonban a sorozatbéli sorozat rengeteg pénzt hoz, egyre több lesz a rejtély, de a rendező-forgatókönyvírót (Stephen Rae) még sose látta senki, viszont hasonló gyilkosságok és eltűnések kezdik tizedelni a rajongótábort. Talán nem is fikció Rae produkciója, hanem saját szektájának éhes terjeszkedése?

Nem horrort kapunk, csak majdnem, de a paranoia, a "ki kit figyel és manipulál" élménye ügyesen átmászik a nézőbe, s minden okunk meg is van a félelemre, hisz a végefőcím elsőként Stephen Rae-t nevezi meg készítőként... Mi lesz mind a két sorozattal, ha menet közben mi is eltűnünk?

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.