Tévétorrent

Halt and Catch Fire

Tévétorrent

Az Edie Sedgwick-szerű szemtelen kisfiús szőke kisujjból megtervez egy zseniális BIOS-t. Az önértékelésekkel küzdő, alkoholizmusba csúszott informatikus megépíti a gépet. A tékozló fiú pedig messianisztikus marketinggel maga is elhiszi, hogy ez lehet a számítástechnika diadala. Mindeközben az IBM kéköltönyösei igyekeznek elnyelni minden konkurensnek tekinthető fejlesztő céget. A Halt and Catch Fire a 80-as évek informatikatörténete kezdőknek és haladóknak. A cél dráma, izgalom és feszültség bináris számrendszerben. A kérdés az csupán, hogy mindez lehetséges-e; főként akkor, ha az embernek fogalma sincs arról, hogyan működik az élettársként is funkcionáló PC-je. Pedig a karakterek jól eltaláltak, van bennük potenciál, bár jól sejthetően a titkaik és személyiségük furcsaságai mind-mind közhelyes múltbéli családi cécókban gyökereznek. Nem próbálnak megtanítani minket a programozás alapjaira, ami egyfelől kedves bizalom, másfelől viszont nem segíti a befogadást. Az ördög tudja ugyanis, hogy mit kell ennek a geek-szupercsapatnak kitalálnia, hogy megváltsák a számítástechnika világát. Nyilván iszonyú feszültségteli, ha emberek 4-4 számból álló kódsorokat vésnek izzadságcseppek közepette egy nagy fehér táblára, vagy a garázsban áramköröket szétkapkodva próbálják megfejteni az IBM szupertitkos kódsorait. Megfelelő szaktudás hiányában csak remélni tudom, hogy ez tényleg izgalmas. Ha az, akkor lehet dicsérni a 80-as évek atmoszféráját, a színészi játékot és főleg a zeneválasztást.

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.